Böda säsongen

...............börjar idag!!!
 Vad ska jag nu räkna ner till undrar både jag och min trogna läsare "en annan mamma"!!

 Vädret  är ju tyvärr inget vidare.......här iallafall men på Böda är det sääääkert bättre...............det brukar det vara!!
Och lokaltidningen lovar fint väder och en 15grader i helgen.........som om de brukar ha rätt!!!

Och lille O var med och hjälpte sina föräldrar mocka i stallet i morse och när jag kom dit så rusade han mot mig och upp i min famn och ropade mormor................. sen frågade han förståss om morfar...............men den här gången sa han mormor först!!
 Han ville  följa med mig  in och blev jätteledsen när han blev hindrad till det av sina stressade föräldrar, men han kommer till Böda på lördag!! Jag älskar den ungen!!

Jag har varit lite bekymrad ett par dagar för jag har haft ett obrukbart "tumgrepp" på höger hand, det började i söndags och blev bara värre och värre för var dag!!
Och det är inte bara klokt vad handikappad man blir..........torka sig på toa med vänster hand...........katastrof, hålla i en penna...........glöm det, dra upp dragkedjor..............såå svårt, borsta tänderna.......svårt, knäppa knappar...........nästan omöjligt, ta nyckeln ut tändningslåset..............smärtsamt......... och jag kunde inte fatta varför vad jag gjort..............för jag har inte gjort något...............men sen kom jag på det.............det är det värsta.......... och pinsamt.......... men jag boxades i söndags.............på wii-spelet....................

Stackars A tänkte jag............hur ska jag kunna hantlanga åt honom (ungarna är ju inte med de heller) när vi ska sätta upp tält och lägga golv..................
men idag är det mycket bättre nästan bra....tackochlov!! Voltaren gel och stödbandage gjorde susen.

Så sent i eftermiddag åker vi.......
ska bara:
fixa jansson
tona håret
fylla ungarnas påskägg
städa huset
skriva ett brev åt A...........inte till honom......det behövs inte, vi kan prata........
packa ner det sista
spola öronen på i
flytta över pengar
leta efter ett tv-spel som absolut måste med..... säger  ungarna......
röja undan från A och ungarnas middag igår kväll..............de är så bortskämda och lite lata........
bädda i husvagnen
kolla om bilförsäkringen är betald
fylla hundarnas påskägg
dammtorka i husvagnen
dammsuga och moppa husvagnsgolvet
plocka undan i tvättstugan
ta fram frysväskorna
ta fram elememet som Mi ,A:s lillasyster ska ha
fylla frysväskorna

Så vad gör jag här................vid datan................det har jag väl inte tid med.............(men i sanningens namn så har jag Jansson i ugnen, toning i håret och A:s brev i huvudet!!)

Ciao, vi hörs på måndag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0