Hoppning

Var med m på hoppträning igår.................jag har för dåliga nerver för det!!



Det ser ju livsfarligt ut när hon sitter på den stora hästen, rider i full galopp och sen hoppar över hinder dessutom, ibland två hinder i stöten.....brrr.
Men hon tyckte det var kul och hästen hade aldrig hoppat så bra sa hon och hon satt kvar på hästen hela tiden, tackochlov.
Men jag brukar fråga henne om hon inte kan ägna sig åt dressyr eller nåt annat stillsamt mindre livsfarligt..........



Jag satt och tittade på hela tiden och sen blev jag "hästvakt" när hon skulle titta på det nyfödda fölet de hade i stallet där hon tränade och sen på en stackars häst som skadats i trafiken, då hästsläpet släppt kroken i uppförsbacke och voltat med hästen i......så hemskt! Stackars häst och stackars föraren som körde!!
Hästvaktandet bestod i att jag höll honom i grimskaftet........och följde med dit han gick...........han lyssnade varken på: fot, sitt eller stanna!!!

Köra hästsläp är inget större bekymmer, bara man slipper backa eller trixa!!
Jag blev alldeles kall när vi kom tillbaka till bil och släp efter träningen...........jag var helt inmurad............kunde inte ta mig därifrån på annat vis än att backa..........men som väl var så hann två bilar flytta på sig innan vi skulle åka så att jag kunde köra runt!!
Apropå runt ja...........på vägen dit stökade och stampade w rejält i släpet så det kändes i hela bilen, och rätt som det var så skriker m -Stanna, stanna han har vänt sig i släpet................hon såg helt plötsligt ett huvud sticka ut från luckan i släpet............där det borde vara en svans.........på E22:an..............självklart!!
Och vi hade precis kört förbi den sista vändplatsen som fanns på den vägsträckan............så det var bara att sätta på varningsblinkersen och stanna, som väl var så var det tvåfiligt där iallafall!!
m fick hoppa in i släpet och locka honom runt igen och knyta honom tätt intill räcket..............han hade knutit upp knuten -Hästar har så "pilliga" mular sa m, så det kan göra så!!
 
 Såhär skrev hon sen i sin blogg moafrosths.blogg.se :


Idag har jag hoppat med Walle! Han har aldrig hoppat såhär bra!!! :D Jag är helt lycklig!

Sen vill jag bara säga att jag uppskattar mina föräldrar väldigt mkkt! Jag vet att jag nästan aldrig säger det men jag uppskattar verkligen allt ! Ni hjälper mig med hästarna och ni hjälper mig med verkligen allt! Jag är så glad att jag har er!
Förlåt om jag inte säger det eller visar det!


Ååh.............jag blev rent rörd och tårögd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0