Indragningar

............och annat elände.......stackars människorna som bor i min arbetskommun.........de har snart ingen socialtjänst!!

Orkar knappt skriva om det...... och tänker inte göra det  heller.......... för än så länge är det mest spekulationer och förslag på indragningar............vi får väl se vad som beslutas............då skriver jag nog mer om det!!!

Men den här gången är det "gungigt" även på min arbetsplats..........tex anställnings och vikariestopp ( tur att L hittat annat jobb!!) ingen fyllnadstid eller övertid är heller tillåtet.........(tur att semesterschemat är klart och semestervikariaten tillsatta..........för då är det ett muntligt avtal upprättat och det kan man inte bryta) och personalutbildningar och handledningar stryks..........

Skit är det ..........och oron för att bli arbetslös finns ju...........och jag har ju märkt..........att det inte så lätt att hitta sig ett nytt jobb i min högaktningsvärda ålder........  snart 48år!!

Jag och mina kollegor var på HLR kurs idag på brandstationen ..........det var ont om snygga brandmän..... men nu kan jag HLR iallafall.... 30 /2 mittpå.... vilket innebär att man ska trycka 30gånger mitt på bröstet (mellan bröstvårtorna............så nu finns det någon mening med bröstvårtor på karlar också.......)  och sen 2 inblåsningar och sen om igen...........det är riktigt ansträngande faktiskt, vi gjorde det bara i 2min men man måste kanske i nödsituation hålla på i 20min eller mer.........och så lärde vi oss Heimrich manöver och att hitta livstecken ......eller brist på livstecken!!

Hela kommunen verkar förresten behöva en HLR ........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0