Solsken

Både ute, i hjärta och i sinne...........

Vilken fantastisk vår vi har...........varmt soligt och bara helt u n d e r b a r t!

 Gula små blommor  har tagit över scillans plats i trädgården.........


Penséerna är planterade
Björkarna har slagit ut,
 tvätten hänger på tork på torkvindan.......(måste köpa nya klädnypor, de som var kvar bara "flippar" sönder för mig!!)
älsklingssandalerna är framplockade (de används sen till september eller nåt..........)
Tulpanerna blommar


Då är det vår.......på riktigt!!

(jag skriver inget om att det är så torrt i skog och mark så det skulle behövas lite regn............för då känns det återigen som pensionärsvarning!! Men mossan  i skogen är alldeles torr, har jag märkt nu när de röjt färdigt i skogen, så jag kan ta min dagliga skogspromenad, och vår nyplanterade syrénhäck skulle behöva en riktig rotblöta!!)

Ungarnas sommarjobb är klart och de är så nöjda med det.
 M ska stå i Bödas gatukök och steka hamburgare, korv och sälja mjukglas, han börjar "gå bredvid" i Kristi himmelsfärds helgen, då resten av säsongarna kommmer,(de som "bara" är säsongare alltså.......... inte långliggare som vi!!)

 m ska variera sitt sommarjobb på campingen mellan att vara skräpplockare och sälja godis och sockervadd..........det sista ser hon mest framemot!! .........eller............det hon mest ser fram emot är nog att hon kan  umgås med pojkvännen varje dag........för han ska också jobba och bo på Böda...då slipper de åka 25mil för att träffas!! Hans föräldrar är säsongare............men de bor i "fina kvarteret"!!

L fick det sommarjobbet hon helst ville ha och hon börjar där på torsdag med  8 veckors praktik som behövs för att hon ska bli färdig med sin underssköterskeutbildning (usk alltså) hon är mer än nöjd med det, även om det innebar att hon inte kan fortsätta vikariera på mitt jobb.

Och igår kom m äntligen till skott att ringa (hon har en riktigt allvarlig telefonfobi!!) om sommarbete till hästen, så nu  är det klart  det med,så hästen ska också  vara på norra Öland i sommar.
Så nu känns det som hela sommaren är löst!!

Vi får mycket vuxentid A och jag i sommar, eftersom ungarna bor på Böda från midsommar och framåt............då är det ju bara vi hemma!
Det blir konstigt för man är ju trots att ungarna är stora inställd på att en hel del av tiden lägger man på dem........Vi får nog skaffa oss en hobby!!!
 Ska bara fason på hundeländena också.............de kan ju inte hålla på att skälla på alla som går förbi eller gräva varggropar överallt............

Direkt efter jobbet på torsdag åker vi till Böda.............och slipper jobba där............nu kan vi bara koppla av och njuta.
Jag ska ha en rom och cola!!!
Undrar om jag inte ska ta mig ett dopp också............ett snabbdopp.......bara för att...........för det är nog inte så skönt i vattnet precis!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0