Texttorsk

Oj, oj vad länge sen det var jag skrev något nu!! Jag har nog haft texttorsk (ja........ man säger ju bensintorsk!!)
Har nog inte haft något så långt mellanrum sen jag var i Thailand!!
Men egentligen har jag inget att skriva om idag heller.............egentligen!!
Ungarna har påsklov så jag har inte haft så mycket tid att sitta här!!

Men det löser sig nog iallafall!!

Det sysslas med skogsarbete i skogen bakom S och E:s hus...........min promenadskog!!!
De börjar med sina maskiner innan 7 på morgnarna!!
Det fälls träd överallt, sist jag gick där var det rena rama hinderbanan............så nu tar jag andra promenadstråk.......så länge..........men det blir fint när det blir klart........ tror jag......... för det är inget kalhygge de gör utan de glesar ut skogen och tar ett träd här och ett där!! Men många träd blir det!!!
 S och E kommer att få in mer sol på sin baksida...............men de är nog ännu mer trötta på skogsarbetarna...............det måste nog låta som om de är inne i deras sovrum och jobbar!!

M var och tatuerade sig igår, han tatuerade in familjens "klanmärke" samma tatuering som hans far och storebror har på vänster vad.............det blev snyggt.............De har alla tre olika storlekar på tatueringen, eftersom tatueringen är anpassad till deras vader och de har olika storlek på vaderna!! S har störst, sen kommer M och A med kycklingbenen har den minsta. Ska försöka fånga alla tre benen på en bild framöver!!!


Men de blir lite sura på mig ibland...........för jag tycker tatueringen ser ut som en nöjd hund med krona på huvudet och skägg, medans de ser en tribal med tre kronor i,( A och S har gjort designen själva)

Hundar är A väldigt trött på just nu...........speciellt de som är stora och vita.............. Vi jobbade ju ganska hårt i helgen med att bygga golv och dyl vid husvagnen i Böda, så hundarna fick inte så mycket aktiviering.



Vilket resulterade i att i grävde hål...............stora hål, små hål  och många hål..............i gräsmattan av tristess...........hål som sen A grävde igen.............som sen i grävde upp igen...............osv...........A hade många idéer på vad han skulle/ville göra med hunden........och inget av dem var speciellt snällt................. eller  som jag tyckte var ok!!!
Hårt jobbade vi men det mesta flöt på precis som det skulle............A fick inga aggressions utbrott...............(om man bortser från de mot hunden då........................)
Långfredagen jobbade vi från ca 8.30 till 18,00 med vårt fina nya lättlagda svarta golv!! Samtidigt hjälpte vi till när de andra 4 familjerna behövde hjälp, och på kvällen grillade vi. Det blev inga sena kvällar......vi var nog i säng innan 22.30 alla dagarna........... Det blir så med frisk luft, hårt arbete......................... och kalla kvällar!!

På påskafton kom alla ungarna och O dit. O älskar Böda och det fanns alltid någon (morfar, morbror eller moster,) som ville gå med honom till stranden eller till lekplatsen, och han är ju van vid att få som han vill!!
Han tyckte också det var kul att gå ut och gå med lille t, han är ju inte van vid att gå ut och hålla hund i koppel......jag menar..............man låter ju inte gärna honom gå ut med stora schäfrar eller en smågalen pyrennéhund!!


t var mer bekymrad...........han gick väääääldigt långsamt och tittade mot vårt håll när O var påväg iväg med honom till stranden, precis som om t undrade - Är det verkligen ok att han går till stranden?? Är det lämpligt?? Får han det?? MÅSTE jag finna mig i det här??



O blev däremot väldigt arg och tjöt när t inte ville följa med honom............ men till O:s stora förvåning så brydde sig inte t om att han tjöt, han fick inte som han ville iallafall...............ny erfarenhet för O!! För han är bortskämd med att få all uppmärksamhet den lille killen!!

Det bästa med den här helgen är...........att nästa helg vi åker dit............är allt klart.
Klart att njuta och koppla av..............och aktivera hundar.............. så hundarna slipper aktivera A!!

Jag fick visst ihop en hel blogg iallafall...............där ser man!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0