10.58

.........i lördags tog min Bödasemester slut............då åkte jag ut genom campingbommen!

Och det kändes faktiskt helt ok, (från 30 kvadrat till 225!!) jag hade då inte varit hemma sen den 19juli!!

Men då var det dags att åka hem för att tvätta och packa inför m:s flytt och så skulle hennes 16-års dag firas......... igen..... av de som inte var med på Böda...............m.a.o alla utan A, jag, Mi och N!!



A och m körde hem hästen medans jag körde hem hunden, cyklarna, tårtor och allt annat.
Det blev bara en hund med hem, för t hade åkte hem med sin nya husse kvällen innan.
Känns skönt med bara en hund, i är mycket lättare att ha och göra med när man har henne ensam.
Nu får vi bara hoppas att t sköter sig och inte äter upp husets marsvin!!! För då får vi tillbaka honom............men det är klart............äter han upp dem så är det ju inga problem att ha honom kvar..........eftersom marsvinsproblemet är löst.........näe fy vad jag är elak nu............det finns ju folk som gillar marsvin (eller matsvin som S trodde de hette när han var liten!!!)

Vi har iallafall haft en härlig Böda semester, sol och bad nästan varenda dag, en riktig lat semester med mycket böcker och få utflykter.
Ja...... vi har ju faktiskt varit på två marknader förresten och några bilturer med corvetten och några rundor in till Löttorp för att fylla på kyl och frys.
Lite fester har vi också haft ett par tacokvällar, kräftskiva och två gyroskvällar, och en gång var vi ute och åt på restaurang filébuffé............på campingen!!
Och så övningskörde jag med m första gången på hennes födelsedag, på småvägar och mindre landsvägar på norra Öland.
Det gick riktigt bra, fast hon är en "kantkrypare".............livrädd för mitten av vägen..........
Vi började köra på en liten grusväg strax utanför campingen, smart väg tyckte jag........ utan trafik..............trodde jag............men självklart så mötte vi två bilar på den lilla smala vägen, så hon fick trixa och nästan köra ner i diket för att släppa förbi bilarna!!
Men hon fixade det , vi  lånade hennes kusins bil ( vi hade bara stora automatväxlade bilar med oss)

Det var skönt att komma hem igen efter semestern igen iallafall.............vatten och avlopp är underskattat!! Och det är skönt att slippa stå i kö till dusch och toa och att kunna skölja rent stekpannan med en gång när man lagar mat, och slippa lyssna på P3 på toa!!(Även om man ibland har blivit kvar längre på toa än nödvändigt för att man lyssnat på något intressant)
Jag har en hel del tvätt att vika och sortera, A har gjort grovjobbet med tvätten så jag har bara behövt köra några maskiner den här gången men det finns iallafall lite grann kvar.


m provade hammocken och altanen, de hade hon inte provat eftersom hon har bott på Böda sedan veckan innan midsommar.............(och självklart har hon sin bästa födelsedagspresent med sig, en i-phone som hon fick av pojkvännen!!)

 I söndags hade vi då släkten här på kalas!
Hela familjen samlade på samma bild!!! Inte ofta det händer!!

Vi satt på och fikade på vår fina altan
(som också användes som innebandyplan under kvällen.................O och jag spelade  innebandy!!Det gick inte att kasta tennisbollar..........för de rullade ut under altanräcket, men innebandybollarna var större!!!)

Framåt kvällen när hundar och ungar behövde rasa av sig lite,


 hamnade vi alla på den stora trappen ner till trädgården, A konstaterade då torrt att det kanske hade räckt med att vi byggt  trappen istället för att lägga ner massa pengar på en altan =).



Om någon undrar så har vi fortfarande bara en ful provisorisk förrådsdörr, ut till altanen som man "låser" med en enkel tunn hasp............inte två fina altandörrar med fönster och riktiga lås!!!

Undrar när de kommer!!! Lär inte bli innan sommaren är slut iallafall!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0