Barnbidrag

Igår fick jag mitt sista barnbidrag.........efter 25år med barnbidrag.........ett klart bevis på att mina barn inte räknas som barn längre!!
Fast mina barn är de ju iallafall och jag lär nog fortfarande få GE ett och annat barnbidrag!!

Så nu måste man få pengarna att räcka från den 27 till den 25, utan extra tillskott den 20-onde!! Ny erfarenhet!!
Det fanns tider då jag fick mer än 6000:- i barnbidrag.......men det var längesen!!

Ett tag levde vi på min föräldrapenning och på barnbidraget, innan A fick ordentlig fart på firman, som väl var bodde vi väldigt billigt då, vi hyrde ett  stort gammalt hus för 1000-1500:-/mån.
Ett underbart hus, risigt på utsidan men varmt och ombonat på insidan............ja.....inte varmt som i grader, men varmt som i mänsklig värme och mysigt.
För det var kallt och första helgen vi flyttade in,juldagen 1985, då funkade inte pannan som den skulle (mitt i december och i juletid!!Då vet man ju hur lätt det är att hitta hantverkare!!) A, jag och L sov på madrasser framför kakelugnen de första dagarna!! Och gravid var jag också............men det visste jag inte då!!


Här växte barnen upp, granne med ett stall och massa tomt med fruktträd och annat mysigt,vi bodde här i 11år.

Sen flyttade vi in till "civilisationen igen", så det blev nära för ungarna till skola, dagis och kompisar


Och här bodde vi också i 11år!! (det här huset ser inte alls ut såhär längre, det är nu gråmålat, alla buskar är borttagna och så ligger poolen framför med vindskydd omkring)


Innan vi flyttade ut på landet igen


Här ska vi nog bo 11år också .........eller mer...............om vi inte hittar ett hus med sjötomt förståss!!

Vad jag har bloggat de sista dagarna............
Jag hade nog ett "uppdämt bloggbehov" efter semestern, men nu har jag stillat det, så nu ska jag ta tag i resten av mitt liv.........tvättstugan, fredagsstädningen tex.

I eftermiddag kommer m hem, och då ska det nog packas ner lite pryttlar och annat som hon kan göra sitt rum mysigt med när hon åker tillbaka på söndag och så kommer hennes pojkvän s  och så kommer nog L med familj i helgen, de ska fixa till det i stallet och jag ska upptäcka världen med lille O,  för jag är dålig på att fixa i stallet som är allergisk mot häst, hö och damm............så jag har inget inne i ett stall att göra egentligen!! (fast han ska väl klippa gräset med morfar först!! )
M är i Göteborg med flickvännen och kompisar och ska på Liseberg.

Ha en bra helg!!
Det ska jag ha!!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Nästa gång kanske det blir individanpassat boende i någon liten trevlig lägenhet.

//Kram

2009-08-21 @ 18:15:11
Postat av: syrran

Ni har underbara hus! Detta beror på att ni är underbara mäniskor

Kram

2009-08-22 @ 20:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0