Blackrace

Idag när jag kom upp på morgonen satt A med ett stort leende på läpparna.
Hans bil var på framsidan av lokaltidningen, överst till höger bredvid tidningsnamnet!!!

Det var ju blackrace inne i stan i lördags och han var där och körde...........och blev fotograferad!!
Bild på hans bil fanns också inne i tidningen och i konkurrerande lokaltidning, så det var en lycklig man jag mötte imorse!

Ja, han var förståss ännu lyckligare när han körde sina 10 race under lördagskvällen.............och vann 9 av dem......han förlorade knappt mot en annan corvette.
Jag hade i ett svagt ögonblick eller två....... tänkt köra jag med, men eftersom Dodgen dagen därpå skulle köra hästtransport,till Gamleby, så tänkte vi spara på den.
Men sen under kvällen blev jag lite sugen och A ångrade sig angående att raca   (!!!!???? race i bestämd form.........blir det raca??? jaja....skit samma) med Dodgen, och så var det nära att slå Sverige rekordet i Blackrace (och vi ville ju ställa upp för våra barn), S och E var ju med och arrangerade racet (E är t.o.m blackraceansvarig.......eller Blackrace general som det kallas) så då tänkte jag köra iallafall!! 

Men då fick jag inte det.........jag hade fel kläder ( ballerinaskor, trekvartsbyxor och kortärmat godkändes inte..........det ska vara heltäckande klädsel, hjälm och handskar)

Men S var inte sen att hänga på, han ville gasa lite (han hade besiktigat bilarna.........78st...... och förarna hela kvällen!!) så han körde Dodgen istället, och då ville han köra mot sin far......

Så det blev Frosth vs Frosth

S i dodgen och A i corvetten (precis som om någon skulle trott något annat!!)


Och Frosth vann.............(S hörde i sin walkie-talkie att något ljushuvud sa -Jag tror Frosth vinner..........(!!!????)

Det gjorde han................Frosth d.ä alltså

Men båda såg nöjda ut efteråt!!

A körde också ett race mot en granne med wiper (vi kallade det för "grannfejden"!!)
Gammal är äldst och A vann det racet också....... (trots att den andra bilen har en himla massa mer hästar!!)

Då ryckte det i mustaschen på A (ungarna brukar säga att det "rycker i mustaschen" på A när han är nöjd med något...........framför allt i bilväg!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0