Bokfrosseri

Jag har verkligen frossat i svenska deckare i sommar.............. och på köpet fått både geografilektioner och årstidsskiftningar!

Jag har läst:
Theorins böcker och hamnade på norra Öland på hösten och i smällkalla vintern,
Vinter och vår på västkusten med Camilla Läckberg
jag läste om en het sommar i Linköpingstrakterna av Mons Kallentoft
Mari Jungstedts vårvindar på Gotland 
höst i Stockholm med Lisa Marklund
Åsa Larssons sommar och höst i Kirunatrakterna
och nu är det Leif GW Perssons skildring av Stockholms förorterna som ligger bredvid mig.

Alla böckerna är klart läsvärda, men den jag håller på med nu känns som det där lilla extra, jag gillar sättet Leif GW skriver på och språket han använder!

Men jag hade en förfärlig bok som jag tvingade mig igenom, (jag kan inte låta bli att läsa böcker jag börjat på även om de är dåliga......................tyvärr!! )
För det är så frustrerande när man insett att det aldrig hände något......att man liksom aldrig kom till något intressant eller något som man fastnade i............ trots att man läst ut boken!!
Nattvakter hette den........... VARNING VARNING!!

Så jag tar en morgonpromenad med hundarna,läser, äter, läser,badar, läser,tar en kisserunda med hunden, läser, tar ett dopp, läser,äter, läser, tar en långrunda med hunden, läser..............men ibland  åker jag och handlar lite också!!
Så är mina semesterrutiner på Böda, kvällarna läser jag dock inte, då är jag social, eller spelar kort eller nåt.

Det är sista veckan på Böda nu.........på lördag åker vi hem och resten av helgen har vi fullt upp. Det ska tvättas, packas och firas födelsedag,innan m ska till sin internatskola på måndag, men A, älskade karl har tvättat en himla massa, nästan allt sen han åkte hem i torsdags.............(och det tillhör inte vanligheterna, han blev bortkopplad från tvätten redan på 80 talet efter att ha färjat en hel vittvätt rosa och strax efter det blev det en ljusblå tvätt) Så tvätten brukar jag sköta, men det finns nog en hel del tvätt att sortera iallafall, när jag kommer hem.................annars kanske han tror att jag är umbärlig................att han klarar sig utan mig!!

Men sedan kl 7.30 idag har jag varit ensam med hund/arna i husvagnen och är det tills imorron kväll............känns konstigt men......... faktiskt lite skönt............Jag rår mig själv, äter när jag är hungrig, vilar en stund när jag blir trött, tar en promenad när jag..............eller hunden blir rastlös,umgås eller pratar lite med grannarna om jag känner för det, läser medans jag äter, väljer vad jag ska titta på på tv:n..........går och lägger mig när jag är trött............sånt som  inte tillhör vanligheterna!!
Men som sagt lite skönt är det...............när jag inte behöver vara ensam mer än ett och ett halvt dygn iallafall!!

Men jag har en blindhund............ja rättare sagt en "blind" hund..............i verkar ha ont i ögonen och blundar och kisar och ser konstig ut, jag vet inte om det är någon allergi eller ögoninflammation, hon blir lite bättre när jag sköljer hennes ögon med ögonskölj (som jag köpte till mig häromdagen eftersom mina ögon kändes trötta och "grusiga" av att sitta i solen och läsa hela dagarna!!)  hon gillar det inte men hon ser bättre ut efteråt men hon blev mycket sämre när hon rullade sig i mossan (som hon tycker så mycket om att göra) så jag vet inte vad det beror på riktigt om det är något i lavan som hon inte tål eller som irriterar ögonen, blir det ingen förbättring får jag väl ringa någon djurklinik, (det borde väl finnas en sådan även på norra Öland??!!)

Nähe, nu ska jag ta en nattrunda med hundarna innan jag ska gå in och lägga mig!!
See you!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0