Dissad

Jag är klart dissad av min yngsta dotter!!
Hon har inte tid att prata med mig..................och jag som är sååå nyfiken!! På allt!!!
Jag försökte igår kväll...........nähe hon hade inte tid.........hon skulle äta.
Jag skickade ett sms idag och bad henne ringa när hon hade tid............hon visste inte om hon skulle ha tid med det...........hon hade skola till kl18 och kl 19 var det "luckmöte" (nytt ord i mitt ordförråd men jag tror det betyder att de ska ha möte de som bor på samma "lucka"...........betyder nog korridorerna i huset hon bor!!)
Jag har iallafall fått veta att hon har kunnat komma in i sitt rum igen och att hon har mycket kompisar..............och det räcker ju ganska långt faktiskt!! Men hon har hunnit blogga............men hinner inte prata!!!
Jag ska försöka få tag i henne senare ikväll...........undrar om jag lyckas!!!

Idag hämtade jag mitt lille barnbarn iallafall.............han dissar mig inte (iallafall inte när A inte är med!!) För han hade så lång dag på dagis och det var första dagen efter sommaren för honom på dagis (hans mor jobbar för mig..........mitt sista semesterpass...........så hon jobbar och jag bloggar!!!)
Han blev överraskad att se mig på dagisgården, men glad och ville genast följa med och åka i mormors bil, (fast han frågade förståss var morfar var!!!)
Vi skulle åka till svärföräldrarnas stuga och få lite mat, (de har en stuga med sjötomt en bit norr om Kalmar, och där är det såå himla mysigt, men jag har varit där alldeles för lite...... för vi är ju på Böda)

Men så är det det här med bilstolar..........när mina ungar var små hade man koll på hur det skulle vara men jag sätter sällan eller aldrig fast O i sin bilstol i vår bil. Jag lyckades sätta fast själva stolen men sen när jag skulle sätta fast honom i stolen tog det tvärnit.......två bitar som ska sättas ihop och sen ihop med den tredje..........hm.........inte lätt!! Jag försökte en god stund, -tokig mormor sa O............ och sen blev han lite trött och ville ha nappen............så då fick jag springa in på dagis och hämta den..............(jag menar dem............för han vill helst ha 2-3stycken att växla mellan!!)
Jag var genomsvett vid det här laget för det har varit varmt idag!!! Och sen försökte jag få ihop spännet...........igen........men fick ge upp!! Och två varma hundar hade jag i bilen!!
Jag satte honom i framsätet i bältet och ringde till A som lovat att hjälpa mig om jag fick problem (hans firma ligger 1kvarter ifrån O:s dagis) men han var inte där............han var inne i stan och visade upp min bil på verkstaden (den jävlas .........igen...........!)............men S var där och han lovade att se vad han kunde göra.............så så fick det bli! S fick trixa en stund han med innan vi till slut fick till det och vi kom iväg.


eey man...........coolast i stan


Jasså skulle jag le................sötast i stan


Skratta lite........jaha.............(naturligt!!)..............gladast i stan

Vi hade iallafall en jättemysig eftermiddag vid stugan, och O pratar hela tiden och härmar det man säger, han är som en liten papegoja, så söt!!
 Mi och N och två av deras kompisar var också där. -ojoj hunden ramlade stackars hund sa jag -ojoj unden amla, stackas und sa O -Du får inte gå ner till vattnet sa jag -Ite gå till vattnet sa han, -Han är som en papegoja sa jag till Mi -Papegoja sa han.................
Han ville inte sitta still lika länge som vi andra vid matbordet, så han fick hoppa ner och leka lite, medans vi tittade till honom, men rätt som det var var han borta...........jag såg honom ingenstans, så jag gick ut på gräsmattan och ropade på honom
-Här är jag ropade han tillbaka då............bakom ryggen på mig!! och sen kom han springande, skrattande och i full fart rätt i famnen på mig............DET är såå härligt!!

Precis innan vi skulle gå hem hittade han en stor balja med leksaker..............typiskt............hur lätt var det att få  med sig honom hem då!!!??? Inte så jätte!!!
Så han fick väl plocka och riva runt lite i den baljan och så talade han om för mig vad det var för saker, och rätt som det var dök det upp en riktigt stor spindel i baljan............och då menar jag STOR!! Riktigt stor!!(hans mor, flera av mina arbetskamrater och andra familjemedlemmar skulle dött!!) Han rös till hela han och sa -ouh, men sen började vi leta efter den för att se vart den tog vägen (jag har m.a.o ingen spindelfobi........) för O och jag brukar upptäcka insektsvärlden tillsammans!! Men vi hittade den inte och efter lite mutning om att han fick ta med sig en racerbil, en grävskopa och en lastbil till bilen följde han med hem. Han kom dock hem en timme senare än vad det var tänkt!!

Men det är så mysigt, underbart och fantastiskt med barnbarn............det borde alla skaffa sig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0