Naaeh

Jag brukar inte tycka synd om folk, jag har svårt för det (medkänsla är en annan sak, det är jag bra på!!)

Men NU tycker jag synd om min äldste son, S och hans sambo E.

De gillar att styla,titta på, putsa , fixa, dona och köra bilar och mycket av deras fritid (och pengar!!) går åt till det.
Igår höll de på att fixa bägge sina bilar för att få dem fina och klara till blackracet ( = lagligt bilrace under ordnade former,på avstängd gata och med tillstånd från kommun och polis ) i helgen , och de blev klara och var nöjda vid 22.30 tiden.
På vägen hem körde de i varsin bil efter varandra, S körde först...........och 4 km hemifrån körde han på en grävling...........(de är hårda!!) och efter honom kommer E och kör på samma grävling!! S bil blev kvaddad i  fronten och E:s bil blev ännu mer förstörd i fronten och under och gick knappt att köra efter den kollisionen!! Och hon som hade tänkt köra race på lördag!!
Det var en ingen glad S som kom in till oss efter det och lånade silvertejp för att få fronten att hålla ihop så att han kunde köra den!!
Det är andra gången E råkar ut för det här, vad är oddsen på det?? För det var väl bara ett drygt år sedan hon råkade ut för samma sak när hon precis hämtat sin förra  bil från lack i Sala och påväg hem körde på ett precis nypåkört vildsvin och kvaddade hela fronten!!!

Fattar inte att man kan ha sånt oflyt, jag tror på ödet och att allt har en mening........... men vad är väl meningen med det???

Både A och jag funderar på att köra lite race på lördag, A har gjort det förut och jag hade tänkt göra det förra året men då började regna och jag vågade inte köra på de blöta vägbanorna, jag hade tänkt tävla mot E, men det går ju tyvärr inte nu!!
Men jag vet inte om jag vågar............körandet är väl inga problem.........köra fort är kul.......(jag kör gärna så fort det går till högsta tillåtna hastighet)....men jag vet inte om jag kan hantera "scenskräcken", det brukar ju vara mycket folk som tittar på!!!

Jaja vi får väl se.............jag lär återkomma till det!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0