Scanning

Det har jag roat mig med en del sista tiden............
och sen har jag "terroriserat" min man, gamla kompisar, x-pojkvän och gamla klasskamrater med de bilderna på facebook!

Men det är så kul, att få se de gamla bilderna på helskärm istället för på ett litet kort!!

T.e.x det här:


En så  söt  A...............och liten...... alá 1979!

 L och O tittade på bilden och O envisades med att det var hans mamma på kortet............och det stämmer..........de är faktiskt riktigt lika på den här bilden (att det skulle vara morfar kunde nog inte O i sin vildaste fantasi inse!!)


Och bilden på mig........alá 1979 har jag fått kommentarer om på facebook att jag både ser ut som en gammal 40-tals filmstjärna (inte konstigt med den luggen!!!) och att S är lik mig på det kortet!!
Ja jag är minsann mig inte lik iallafall............nu har jag ju: mindre lugg,mer rynkor, mer påsar runt ögonen och mer mig..........

Men det är klart............jag fick ju igång mina gamla kompisar att leta i gamla album och scanna dem också...........


Så den här fick vi i retur A och jag.........
Det togs visst den 28/7-79 enligt uppgift!! (30år och 1månad sen ganska exakt!!)

Jag jobbar också hårt med att värva vänner till S grupp på facebook, han gav mig en utmaning..........(.ja jag tog det som en utmaning iallafall!!) att om det var 70stycken som gick med skulle han skaffa sig facebook (resten av familjen som är facebook användare har tyckt att han borde ha det  han med!!)
Nu är vi uppe i 67medlemmar och idag skickade jag ett massutskick till alla gruppmedlemmar för att få dem att inventera om de inte har någon liten kompis till som känner honom och som kan gå med, så ikväll får han nog skaffa facebook.........tror jag!!

Annars är allt som det ska tycker jag, i med magsjuka har blivit frisk och vi har fått sova de sista nätterna (jag tror hon snodde kycklingrens från bordet i lördagskväll som orsakade eländet!!)
Hon ska förrsten på spårkurs på måndag, med Mi:s äldsta son som har någon hundkurs med skolan,och hon ska bo med honom där, så på måndag har vi inte ens hund hemma A och jag...........då tror jag vi ska gå på bio...........vi har inte sett Harry Potter och de filmerna gör sig ju bäst på bio.

Jag började jobba igen i måndags och det kändes helt ok men det hade skett en del förändringar 2 ungdomar hade flyttat hem, en hade flyttat in och en flyttade in, så det hade hänt en del på jobbet under mina 4 semesterveckor.
Såg på mitt lönespec. som kom igår att jag har 17 rena sparade semesterdagar kvar ändå............så det kan kanske bli en vintersemester också..........Gambia eller Goa låter inte helt fel!

Någon altandörr har jag inte fått............om nu någon trodde något annat!!

I helgen jobbar jag och på måndag ska jag hjälpa till att hålla föreläsning om COPE-föräldrautbildning inför en massa folk..........hua..........äh.............det blir nog bra när jag kommer dit och jag får hoppas att min "afasi" (eller Kalle Anka språket som det också  kallats av ungarna!!) inte drabbar mig så illa då bara!! Fast jag brukar kunna hantera det bra nuförtiden genom att driva med mig själv (och det brukar locka till skratt och jag blir inte så röd i ansiktet av det heller längre........... annat var det i tonåren)

m tog sig tid att prata med sin mor igår.................det var trevligt!!
Det är ju inte det att jag oroar mig, för det gör jag verkligen inte alls, utan det är bara det att jag är nyfiken och van vid att hon är hemma och berättar saker som hänt och så.
Hon verkar väldigt nöjd med allt och idag skulle hon ha djursjukvård för första gången, hon skulle läsa matte lite extra (för hon har börjat funderea på om hon inte ska bli veterinär istället och få operera och så!!!???), hon hade låst in sin rumsnyckel 2ggr (!!??) hon har fiskat och hon hade kört traktor.Hon har verkligen fullt upp, så hon hinner nog inte längta hem............och det är ju bra!!

Nähe............nu ska jag läsa på inför föreläsningen, hänga upp tvätten och duscha hunden så nu har jag verkligen inte tid att sitta här längre!!
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0