Shetlandsponny

Visst skrev jag det i vintras??  
Att A nog skulle köpa sig en lite shettis att köra med lille O till hösten??

Ja, i vilket fall som så verkar det bli så nu..................m flyttar till Gamleby och tar sin häst med sig och L:s häst kan ju inte stå själv.................så................då behöver vi en häst till i stallet...............det blir nog en shettis.......lagom stor som man kan åka lite vagn efter.............SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mysigt!!

L och O  har varit och hälsat på en liten shettis som är till salu, hon är världs snäll och heter Tösen, O var inne och kelade med henne i boxen och sen var de ute och åkte vagn, L, O och hästägaren.................och det tyckte shettisen var kul och sprang i full fart!!


Visst är hon lite söt??
Hon är bara 15cm högre än vad i är!!
Och hon är dessutom "rumsren"......om hon släpps ut innan 6.30 om morgnarna!!!

Jag var precis ute på kvällsrundan med hundarna, jag gick nere vid stranden och ifrån vattnet blåste det ljumma vindar från det 23gradiga vattnet!! Eftersom vattnet är varmare än luften!! Ljuvligt!!
Varmare än 23 grader i vattnet blir det sällan på Böda, men idag har det varit det.
Igårkväll gick vi ner ett gäng och tog ett nattdopp vid 23 tiden (efter kräftskivan) i månskenet, helt fantastiskt, vattnet var ljummet och så skönt!!
Böda är toppen!!

Och än har jag två veckor kvar av min semester............
Imorgon åker m och s till stan och sen ska de sova hemma en natt, då blir jag alldeles ensam på Böda!!
Och ikväll får jag gå och lägga mig ensam i husvagnen för m och s är på personalfest........(och det vet man ju hur de är!!)

Jag och hundarna................


och..............lille t tillbringar större delen av dagen med Mi och hennes dotter N!!

Förhoppningsvis kommer han att flytta hem till N och hennes pappa innan skolan börjar, för de gillar verkligen varandra N och t, han blir så lycklig när hon kommer och hämtar honom om morgnarna (N:s storebror är allergisk mot hundar så han bor inne i vår husvagn om nätterna, men tillbringar dagarna med N)
Och då blir ju mina problem med två hundar lösta (ingen uppviglande småhund som stör i:s lugn och uppfostran!!) och t kommer till någon som verkligen gillar honom, nu när m snart flyttar och inte kan aktivera eller ta hand om honom på samma sätt längre!
Det blir så bra!!
Och alla blir nöjda!!
Såvida inte t terroriserar marsvinen i sitt nya hem för mycket, för då kan han inte bo där.

Då får vi försöka hitta ett annat hem åt honom.................men det hoppas jag vi slipper!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0