Teckenförklaringar

Det kanske är dags för lite uppdateringar för nytillkomna läsare av min blogg!

Jag är: en 48-åring som trivs med livet, jobbar som behandligsassistent på ett behandlingshem med "trasiga" men underbara tonåringar och härliga arbetskamrater, jag gillar att fotografera (och är så nöjd med att ha hittat forum för att visa mina bilder istället för att bara sätta dem i ett album) familjen, är en hängiven facebookare och så gillar jag att läsa och skriva. Jag bor  sen ett par år tillbaka med man och yngste son och hund på en hästgård 2½ mil norr om Kalmar med 10min promenad till kusten, och svampskogen som närmsta granne.(Vi gjorde tvärtemot vad alla andra gör när barnen flyttar hemifrån, istället för att köpa något mindre och flytta inåt stan, köpte vi något större och flyttade ut på landet!!!)
A är: min livspartner sen 30 år tillbaka (och vi siktar på 30 till) jag spanade in honom som 12-åring(!!??), han har ett glödande bilintresse, är egen företagare i reklambranschen och är en typisk kräfta som trivs bäst hemma (Böda är också hemma!) med familjen, men gillar också att resa till varmare breddgrader och han är  urläcker!!
L är: vår äldsta dotter, 25år,klok och härlig, nyutbildad usk som söker jobb helst med barn och ungdomar med särskilda svårigheter, hon har stort hästintresse och sin häst i vårt stall,hon är timvikarie på min arbetsplats och bor tillsammans med sin sambo och son i ett mysigt hus i ett samhälle nära mig.
S är: vår äldsta son 23år, jobbar med brodyren på A:s firma, han har en härlig humor, ett glödande intresse för japanska bilar (han vansläktas!!) och bor tilllsammans med sin sambo i ett hus nära mig.
M är: snart 18, jobbar hårt med att ta körkort och ska ta E-kort (A anmälde sig för 3 år sedan på körskola för att ta det kortet men det blev aldrig av så nu har M tagit hans plats istället) han är snäll och hjälpsam,han tränar taekwondo, och gör ständigt "stolleprov" (som att cykla 10 mil eller åka inlines 3-4mil!!) har ett stort bilintresse och går på motorbranschens fordonsprogram och umgås mycket med sin flickvän a däremellan.
m är: 16år och alltid minstingen,hon är en tuff tjej med många järn i elden, hon tar tag i saker om det så är pyssel, bakning eller snickeri, hon har även hon ett stort hästintresse och ska i helgen ta med sig hästen till internatet i Gamleby där hon bor, hon går djursjukvårdsprogrammet där och umgås så ofta hon kan med pojkvännen s som bor 25 mil bort.
O är: vårt 2 åriga underbara barnbarn, en tändstickspojke med guldlockigt hår som är härligt bortskämd med uppmärksamhet och gillar det, morfar är hans stora favorit och så älskar han traktorer och bilar och att hjälpa morfar klippa gräset med den åkbara gräsklipparen
T är: vår 30-åriga öländska svärson som jobbar som usk och älskar att driva med sin i hans ögon snurriga svärmor
E är: vår svärdotter "importerad" av  S från Sala,24år, jobbar på en callcenter (näe hon är inte callgirl!!) för canal digital, en pigg tjej med både bil och hästintresse!

Det finns också ett gäng fyrfota vänner i mitt liv.

i är vår 1½åriga klumpiga men goa pyrenneerhund
s är E och S:s 4-åriga  vackra långhåriga schäfer, som tillbringade sina första år i vår familj, men bott med E och S  i ett år nu.
n är L:s 3½åringa genomsnälla schäfer
t är en liten  uppviglande charmtroll till papillonspets som har dåligt inflytande på sina större vänner och han är nu foderplacerad hos A:s systerdotter och hennes far.w

Det var familjen det, och så finns det andra personer som nämns ibland

Mi är: A:s lillasyster (......och min med......hon var 12 när A och jag blev ihop........ så jag har adopterat henne lite!!) har i år testat på långliggarlivet på Böda och trivts bra med det
a 20år är hennes äldste son, s är 18år och son nummer 2 och så lilla N hennes snart 10-åriga dotter.
B och T är våra goa Bödavänner från Lund
Pi och S är Bödavänner fån Älmhult
S och K Bödavänner från Strängnäs
E är bloggande vän och kollega

Och så har jag mamma, pappa , farmor och svärföräldrar i närheten och en lillebror med fru och två tonårspojkar på västkusten (som jag träffar alltför sällan!!)

That´s it, that`s me and my life!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0