Visdomsord

Har jag snappat upp lite under sommaren som jag vill dela med mig av.

Det första kommer från Runar Sörgard (av alla människor!!Han är sannerligen ingen stor idol för mig!!)
Han sa.- Att vara bitter är som att ta cyanid och vänta på att någon annan ska dö av det!!

Visst är det sant, bitterhet och tjurighet  också för den delen skadar ju mest en själv!!

Det andra fick jag från en dansbandslåt (av all musik, inget jag brukar välja att lyssna på, men det är dålig radiomottagning i Oskarshamn-Västerviks området, så jag lyssnade på det som överhuvudtaget gick att lyssna på!!)
Och då var det en låt som handlade om att bli gamla och grå tillsammans och en rad löd såhär : Du minns vem jag var, men du vet vem jag är

Det gav mig rysningar , jag som haft samma karl i 30år och han som haft mig lika länge och fortfarande är nöjd med det trots att det är många kilon och rynkor sen vi träffades!!!

.........och så var det en till................men den har jag glömt nu............typiskt..............jag får återkomma om det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0