Ensam

Jag firar nyår ensam på jobbet!! Mina kollegor har gått hem och ungdomarna som bor här på behandlingshemmet är och firar nyår på olika håll!!
Jag har aldrig varit ensam vid tolvslaget förut.........jag har jobbat  nyårsaftnar men alltid haft sällskap med kollegor eller ungdomar förut!
Så jag sitter här på betald arbetstid och bloggar.............sorry kommunen, men det måste finnas någon här trots att huset är tomt och jag känner inte för att skriva månadsrapporter på nyårsafton, de gör jag imorron istället!!

Men annars har jag inte varit så ensam i veckan.........

I tisdags kom O på kvällen och stannade till morgonen därpå. Han var på strålande humör hela tiden, vi plockade i plockhyllan som han älskar, vi byggde duplo, spelade fotboll i hallen, matade fiskarna på fb:s Happy Akvarium,lekte med bilar och dekorerade äntligen pepparkakshuset........




Och det blev riktigt fint iallafall.......



.........även om det tog lite tid innan vi fick tid över till dekorationen


A gjorde t.o.m istappar på pepparkakshuset........

Men trött var han inte lille O den kvällen.........A försökte få honom att somna i vettig tid............O ville ha kuddkrig istället.......eller begrava sin morfar i kuddar och titta på Emil och griseknoen!!

Rätt som det var kom O ut från sovrummet igen.......Då trodde jag A somnat istället........men så var det inte......han hade bara gett upp!!
Så vi åt en smörgås och lekte en stund till.......

Vid 23.30 fick jag honom äntligen att somna efter en lång saga om Pettsson och Findus, då var A och jag ganska trötta............vi brukar inte vara uppe så länge på vardagarna!! 

Men tänk vad en så liten kille kan ta stor plats i sängen..........
Större delen av natten låg han på min sida av sängen............och lämnade 40cm eller nåt till mig...........man sover inte så gott då!!

Vid 7 tiden fick jag min säng för mig själv............en stund...........för då flyttade han över till A:s säng!!
För att strax därefter lägga sig på tvären i sängen........ mittimellan A och mig..........han tog en meter i mitten och så fick A och jag 45cm var i varsin ände av sängen...........och jag hade hans fötter i armhålan!!
Men det är mysigt iallafall.......och när han vaknade var han på gott humör och - mormor var det första han sa på morgonen!!!

När hans mamma kom på förmiddagen skänkte han henne bara en blick och sen fortsatte han med det han höll på med...........men sen ville han följa med henne ut till stallet och han protesterade ingenting när han skulle åka hem som han annars alltid brukar göra!!! Han hade väl varit tillräckligt länge hos mormor och morfar den här gången!!

Annars har veckan mest bestått i förberedelser inför helgen...........och då menar jag inte nyårshelgen utan helgen efter nyårshelgen!!
För imorgon kommer 11 Böda vänner och en hund att installera sig hos oss över helgen!!
Det ska bli såååå kul!! Skåneparet B och T har vi inte träffat sen tidigt i höstas, men de andra träffade vi i början av november!
Hoppas bara avloppet inte bråkar med oss bara.........
M och m har vi hyst in hos grannarna S och E, för deras rum och sängar behövs för våra gäster.

Så på lördag ska vi fira det nya året...........med trevlig samvaro, trerätters middag och tequila!!!
Det blir fullt upp men bara kul!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0