Julplanering

...........nu ska det julstökas...........donas och fixas!!
Det tycker jag är kul.............men det måste planeras eftersom jag har ett arbete att sköta också!!

Nu har jag min 5-dagars ledighet............så idag fixar jag kalvsyltan (ett  absolut måste för mig, A och L under jul!!)

Imorron ska jag baka lussekatter och lussebullar (och köpa mig ny tvättmaskin...........den jag har är trasig och gammal och centifugerar inte så bra) det har vi försökt få tid till A och jag i 3v tid nu, vi har planerat in det flera dagar............men sen skulle jag vara barnvakt,  så blev jag sjuk och sen jobbade jag ( lite överraskande, eftersom jag skrivit av schemat fel) och igår hade A huvudvärk som inte var av denna värld och ikväll ska vi på m:s dansuppvisning.............men imorron SKA det bli av!!
Och så ska vi köpa lite mer julbelysning till huset, (min man= ett päron till farsa 2 firar jul) så vårt hus blir ännu mer juligt.........det är bara adventspyntat än!!



På lördag ska vi på julbord hela tjocka släkten (vi,ungarna, deras respektive,barnbarn, svärföräldrar och så mina föräldrar som bjuder oss alla) men innan dess ska vi nog julpynta huset klart..........utsidan.........eller iallafall nästan klart.........det tar ju lite tid när man är gift med A och har varit på många tyska julskyltningar!!
Så då får de kalla in extra personal till Oskarshamns kärnkraftverk igen...........säger S!!

På:
söndag ska det göras 5kg köttbullar,
måndag blir det minst lika mycket fläskkorv,
tisdag jobbar jag (och julstökar där!!),
onsdag gör jag pepparkaksdeg
torsdag SKA jag handla julklappar (det känns värre än vanligt i år................för jag vet inte vad jag ska köpa till någon, men alla vill ju ha julklappar...........även mina vuxna barn...........det är nog första gången jag känner att jag GÄRNA skulle vilja skippa julklappar......det har jag aldrig känt förut!!)
fre-lör-sön jobbar jag (och förbereder lilljulafton där!!!) och så har jag satt A och ungarna på att baka pepparkakor och pepparkakshus
måndagen ska vi baka julkakor och bröd
tisdagen gör vi julgodis och julpynta inne i huset och hugger julgran
onsdag jobbar jag.................och pustar ut!! Och A får koka knäck och julskinka!!
Och på torsdag är det julafton............och jag är LEDIG hela dagen...............jaa....eeh......från jobbet iallafall!!

Pust pust......så ser min planering ut.........ikväll ska A och jag åka till Gamleby, titta på m:s streetdance uppvisning och sen ta med oss henne hem.............men nu ska jag skära köttet till kalvsyltan........ och sen ska jag koka ihop den med buljongen.......åååååå vad jag älskar hemmagjord kalvsylta (en del kallar det för aladåb..........men det låter inte gott, och i min släkt och A:s släkt har vi alltid kallat det för kalvsylta............så det är det det heter)............det är JUL för mig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0