Svininfluensa

.....eller nåt.......... flög på mig i måndagseftermiddag!! Jag var barnvakt åt O och
på 2 timmar blev jag jättesjuk, fick hög feber och förskräcklig hosta! A fattade ingenting............så snabbt så dålig!!

Jag är ingen hypokondriker.............men när jag hade säkert över  40 graders feber på natten och fick svårt att andas och så denna hosta.............kunde jag ju inte låta bli att fundera på om jag drabbats av svininfluensan!! Även om jag gnällt över att det är så uppschåsat allting runt det............och inte tagit spruta mot den heller....................för jag blir ju aldrig sjuk!!!

Jag tog en mini runda med hunden på morgonen.............det var den jobbigaste promenaden jag någonsin tagit............även om i var väldigt snäll och följdsam.....precis som om hon kände på sig att matte är inte i form idag!!

Jag ringde iallafall upp min vårdcentral och beskrev mina bekymmer, varpå de bad att få ringa upp mig istället. När de sen ringde hade de pratat med läkare på infektionskliniken..... och de ville att jag skulle åka direkt dit istället några timmar senare. Så det gjorde jag, tog 2 panodil och körde dit.

Jag blev isolerad och sen tog de en massa prover på mig..............ett otäckt prov i näsan och en massa rör med blod tog de med och så fick jag en stor dos astma medicin jag skulle inhalera..............för jag var väldigt tungandad!! De tog också tempen i örat på mig............. jag hade 38,8............trots att jag hade tagit panodil någon timme tidigare!!

De kunde inte utesluta att det är svininfluensan, men jag fick iallafall åka därifrån med recept på penicillin, hostmedicin och astmamedicin.
Och så var det bara att  ringa och sjukanmäla mig på jobbet.............ett arbetspass som jag hade massa saker jag skulle göra................möte,medarbetarsamtal med chefen,föräldrasamtal och redovisning av utredning på NP-teamet!!

Jag hade inte ork till någonting igår kväll, jag orkade bara hålla mig vaken i en kvart i taget sen sov jag en stund igen och ingenting åt jag heller...............jag var inte hungrig eller sugen på någonting!! Inatt har jag sovit ganska bra och bara haft två rejäla hostattacker.......... och inte så hög feber heller.
Men jag känner mig alldeles matt.........

Jag hoppas och tror väl egentligen inte att det är svininfluensan.............och jag hoppas verkligen att jag inte smittar ner O eller A!!

För vi ska ju åka till Tyskland på fredag..............vår årliga tysklandshelg!!

Förresten............ vi har fått in altandörren i matsalen!!!! Efter 5månaders väntan..........



Den är sååå snygg!!

Undrar hur lång tid det tar att få in altandörren i sovrummet nu bara!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0