Veckorapport

...........det är väl så det får bli eftersom jag är en sån dålig bloggare.............men tiden bara rinner iväg och inget speciellt händer ju!!

...........eller.............ja en del händer ju faktiskt!!

Jag är hyfsat frisk från min "svininfluensawannabee", jag trodde jag var tip top..............men efter att ha jobbat en halv dag i måndags..............insåg jag att jag inte var det!! Annars har jag ju kunnat anpassa mig och vilat när jag varit trött och inte haft så många "måsten" men det går ju inte på jobbet...............så jag kände mig alldeles varm och matt med jämna mellanrum under arbetspasset.............men det funkade och i tisdags och onsdags har allt kännts som vanligt.

För det första så trodde jag inte att jag skulle jobba alls i måndags.................förrän min kollega T ringde och undrade var jag var!!!
Jag hade skrivit upp fel schema i min almanacka!!!
.............jag hade skrivit att jag skulle vara ledig mån-tis och sen jobba resten av veckan...........men det var precis tvärtom...........även om jag var så övertygad om att jag var ledig så jag trodde T var ute och cyklade..............men det var det jag som var.................så nu är jag skyldig honom en rom och cola, för att han fick jobba 45min extra!!

Jaja......... jag brukar inte missa schemat...........och jag brukar inte vara sjuk............på 10år har jag varit sjuk 3ggr!

Helgen har A och jag tillbringat i Schwerin (......men också VÄLDIGT mycket i buss förståss!!)
Kändes som om det var mer tid i buss än vanligt på tysklandsresorna, men till en stor del berodde det nog på att vi åkte vid 5.30 på morgonen istället för vid 23-24 på natten som vi brukar göra, så det var mer vaken tid i bussen än vanligt.
Den här gången var också annorlunda än föregående gånger vi åkt för vi hade inga "egna" kompisar med oss, men reseledaren/bussresearrangören J och hans sambo B är gamla kompisar och så träffade man ju andra som åkt med på resorna förut, så det blev en trevlig helg iallafall!!

Jag hade aldrig hört talas om  eller varit i Schwerin förut, men det var en himla mysig stad som förskonats från kriget, så det var gott om ståtliga pampiga hus och det fanns t.o.m ett slott där!!

Vårt hotellrum var också riktigt flott och lyxigt


............med himmelsäng och 3½m till taket!!

och badrummet.............


Vitt och svart marmor............mmmmmmmmmm

Och så hade vi en "sitthörna" med komplett soffgrupp



utsikten från hotellfönstret var inte heller fel......



Så det blev som sagt en mysig helg. Vi var inte  på hotellet förrän vid 18 tiden på fredagen (men då hade vi stannat och inhandlat nödvändigheter till helgen..........rom, tequila, apelsin och gin tex!!)

Lördagen tillbringades på julmarknad ala Tyskland, mat och mys överallt och täta "vätskekontroller", väldigt lite shopping egentligen.............jag är en dålig shoppare.............men lite smink och två tröjor köpte jag åt mig iallafall. Men mycket småätning blev det iallafall..............hela staden var full med små matstånd där de sålde allt.....
Vår lunch bestod av ½m grillspett med currysås och bröd


Mycket gott!!
Och till efterätt åt vi ljumna kanderade mandlar........det är SÅÅ gott (även om det kostade mig ett tandläkarbesök och 1500:- i tisdags eftersom jag bet sönder en tand på vägen hem!!!)

J vår vän och researrangör arrangerar numera många pensionärsresor..............vilket märktes...........och vi retade honom för det................det var allsång i bussen (!!!??)..........och alla skulle göra allt tillsammans (!!!???)
Jag är inte så förtjust i det där med att vallas i storgrupp....... men eftersom vi ville umgås med J och B fick vi ju hänga med (men jag VÄGRADE sjunga allsång i bussen!!! Lite stolthet har jag i kroppen!!)
Efter lördagsshoppingen och innan middagen ute på kvällen bjöd vi in några särskilt utvalda vänner (förra året "råkade" J säga till alla bussresenärer att det var samling inne hos oss innan utgången............det bara vällde in folk.....ett 30 tal.........men vi lärde oss av det misstaget och löste det bättre den här gången) till oss på lite tequila...........alla uppskattade det..............förståss.........



Det syns väl!!

På kvällen var vi ute och åt allihop på en "sylta" med god mat.........snitzel med gordon blue ost i och efter det tog vi oss åter en runda på julmarknaden och beundrade alla julskyltning



Söndagen var det hemfärd och den stora "fyllapåalkohollagretdagen"............. så nu klarar vi oss nog till nästa år!!! Vi köpte iallafall 24 flaskor tequila!!



Det gällde att stuva väl.............här är "Kalmarsidan", packning ut.....för att få plats med kartonger och flak..........sen packning in!!

Vi var tillbaka i Kalmar strax innan 22......(en betydligt tystare och stillsammare resa hem än dit!!)......då var det bara att packa om och packa in i vår egna bil



Som sagt..............nu klarar vi oss nog till nästa julresa!!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Fun, Fun, fun!! Visst hade vi kul trots alla timmarna i bussen! Syns verkligen på partybilden!

2009-12-21 @ 19:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0