Vackert

Allt är bara såååååå vackert nu!!!



men fy vad jag har varit dålig på att blogga..........men jag har inte haft tid!!
Julstök tar tid och det har jag gjort mycket.............som vanligt!!
Men det är så jag vill ha det.........Annars skulle jag väl inte ha gjort det!!

Men nu är allt julstökande klart, nu är det bara julandet kvar och friden och lugnet och gemenskapen!! Det sista julstöket gjorde jag igår.....brödbaket!!
Jag bakar numera bara bröd 1 gång om året, men då bakar jag en hel dag!
Det ska vara trekantsmackor eller Simonbröd till kalvsyltan och julskinkan!!

Men jag hann inte med mina älsklingskakor (äskekakor som jag kallade dem för när jag var liten) som jag ätit varenda jul sen jag var liten..........chokladbröd, mormor bakade alltid dem och sen mamma och nu är det jag som brukar baka dem. Men inte i år...........jag hann inte med det!!!
m räddar min jul..........Tack älskling!! Hon är hemma och bakar dem nu!!

Själv så jobbar jag till 23 (men nu har jag en paus efter ett familjesamtal)

Allt är bara bra annars, ungarna har jullov, altandörren är på plats (en av dem alltså...........det ska in en till!!) jag har hämtat mig från svininfluensewannabeen.
En stor glädjande nyhet innan jul fick L, som efter en anställningsintervju i förra veckan fick besked om att hon fått en tjänst...........en fast tjänst med hyfsad lön......... så jag har en lycklig dotter!
Att ultaljudet hon var på i veckan visade att hon räknat fel och är 3veckor mindre gravid än vad hon trodde passade ju rätt bra då tycker hon.
I mitten av juni blir det nu är det sagt och hon fick  också besked om vad barnet hon väntar har för kön........och efter mycket om och men fick jag veta det jag med..........men det är inget jag tänker dela av mig med............för det var inte 100% säkert eftersom det var så tidigt i graviditeten sa barnmorskan men troligtvis så är det en...........trodde ni va!! Nähe, jag kan behålla en hemlighet...........om jag måste!! Efter nästa ultraljud kanske jag får lov att skriva om det här på bloggen!!

Hade en objuden julgäst som försökte gnaga sig in i köket från takstolarna..........Satt i TV-rummet härom kvällen och hörde konstigt högt gnagande ljud från taket i köket..........det lät som om det var en mullvad eller bäver eller nåt som gnagde.......A kom hem strax därefter och jag beklagade mig för honom.........och han kikade efter och eftersom han är en hel del längre än mig såg han att "något" gnaggt hål i överbyggnaden över köksskåpen....ett hål, ett sånt hål som man ser mössen bo och komma ut igenom på tecknade filmer



Och medans han stod där och kikade såg han en nos sticka ut -Å fy faan sa han..........nosen är stor som en kattnos!!!! Mysigt!!!
INTE!!!
Så det blev till att ringa försäkringsbolaget som skickade dit anticimex  (som kom igår när mitt kök var som mest belamrat och stökigt med bröd,plåtar och deg överallt!!)och konstaterade att det inte var någon liten mus som gnaggt upp det hålet, det är en råtta!!
 
Jaja det blir jul iallafall........ men vi vill inte ha en råtta som gäst!!
I år saknas T vid julbordet, han jobbar, men vi blir iallafall 10-12st (10 vet vi bestämt men så hoppas vi också att vännen E får med sig sin mamma och tittar in under julaftonen (E har firat jul med oss förut, men hennes schäfer som är kusin med "vår" schäfer s .......de är kopior av varandra...... gillar inte varandra alls!!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0