Arbete

Efter 3 veckors ledighet är man tillbaka på jobbet igen!!
Skönt att man har ett jobb man trivs med för det kändes helt ok att åka till jobbet i måndags.

Det hade varit strul med vikarier och sjukdom (L hade nog kunnat jobba varenda dag.........om hon inte varit i Thailand. När vi precis kommit hem och stod på Malmö flygplats kom sms från jobbet både till L och mig  med fråga om hon kunde ta några arbetspass som behövde täckas upp!! )

En ny ungdom in och en "gammal" ut, det är alltid spännande vad det gör för gruppdynamiken!!

Och så har jag varit på lönesamtal med enhetschefen och fick massa beröm....... men inte så mycket löneökning..........som vanligt!
Bara för att jag gjorde en så bra löneförhandling när jag tog jobbet för 9 år sedan, det har jag fått "lida" för i alla lönesättningar!!

Men där är jag sååå kvinnlig....mesigt kvinnlig..........irriterande kvinnlig........-tack så mycket för all beröm -det är så trevligt att få -och jag behöver inte så mycket mer i lön -för jag får ju så mycket beröm för mitt arbete - det är så skönt att veta att jag är uppskattad i mitt arbete- så jag blir så nöjd med det  jag  får- jag förstår att du inte kan ge mig så mycket mer i lön eftersom det finns många som har mindre lön än mig..............aaaaeeeeeeeeuuuuuuuwwwwwwgggggrrr!!!!!!

Nu jobbar jag bara imorgon också, sen har jag 5 dagars ledighet.........i schemat!!
Kanske få ta tag i min tvättstuga då..........ren tvätt på hela tvättstugebänken och kanske, kanske ,kanske........det borde bli färdigt med badrumrenoveringen.............efter 3 månader!!!!
Nu är det ju bara elen som ska kopplas in och handfatet som ska kopplas på...........toan och duschen och badrumsinredningen är på plats...............det borde väl kunna bli färdigt den här veckan!!! Hoppas hoppas!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0