Fler bilder

Nu har M och m satt in sina bilder i datan  och jag kände att jag ville komplettera föregående bild-blogg!!


Lite brun hann jag bli iallafall!! Och blondare!!
Tänkte att jag ville sätta in den här bilden, för färgen försvinner snabbt, jag mjällar för fullt.............nej jag fjällar inte, fjäll kommer i stora tjok, m och S fjällar, men jag mjällar........ små mjäll på armar och ben och ansikte och.........................överallt!!


Såhär bodde vi!!



Poolbaren var alltid en naturlig avslutning på en dag på stranden...........happy hour mellan 16 och 17 var bra, då fick man två drinkar men betalade bara för en!! Här dricker vi en Unseen Andemann


Mai Tai dracks ofta och gärna!!


Tycker det här är en så härlig bild på familjen "Fringelsson" (Frosth+Ingesson=Fringesson)
Vi är på FantaSea och tittade på en makalös show med dans, elefanter och trolleri


Innan showen kunde man få rida på elefanter och mata dem med bananer och sockerrör. m ser lite förskräckt ut!!


Glada "Gamlingar" A, mamma och pappa och jag! A och pappa ser lite clownliknande ut!!


Fiskarna var sällskapsjuka!!


...kan i och för sig bero på att de matas..............här av E............. som ser mycket lycklig ut!!



Turistfälla 1 var det ja..............



Turistfälla 1, elefantridning! Jag var livrädd för att elefanten skulle spruta vatten över oss............då hade man nog fått varenda känd hudsjukdom och även några som man inte visste fanns!!


Turistfälla 2: Vattenbuffelkärreåkning...........(det ser bättre ut på bilden än vad det var,) det var ett varv på en torr åker som gällde..............tog max 10min!! (det kommer en hel blogg längre fram om Safari och falsk marknadsföring!!)


Turistfälla 3: Ormtjusning..............det är inte alla som skulle vilja vara i deras ställe!!


Familjens måltidsdryck..................med besvärlig stavning


Hela släkten ute i de stora vågorna i Kata Noi, brorsans familj är lika galna i vatten och vågor som vår familj är!!


Turistfälla 4: Vilda apor............jättemånga var de och vi var helt begaistrade och fascinerade av dem............ tills vi såg skylten "Beware of the monkeys" och det visade sig att de var aggressiva..........så till slut jagade de in oss i en buss...........som inte var vår!!


Familjens egen Guldlock.............mormor var barnvakt!!


Solnedgång vid Kata Beach från vår balkong


Klart det skulle vara champange när pappa fyllde 70år och 200dagar, på Freedom beach (det kommer en blogg om det senare............ang. överexploatering!!)


Utslagna tonåringar.................ja iallafall 2 av 3!

Nu blir det inga fler bilder, nu är det snart dags att skriva lite också..............som ni kanske förståss så finns det lite mer ang. Thailand som jag kommer att skriva om framöver.
Men sen är det sluttjatat om Thailand!!

Det är bara 48 dagar kvar tills vi sätter upp husvagnen på Böda!!
Kraam!!

Kommentarer
Postat av: syrran

Jepp, det är visserligen inte lika varmt som i Thailand men ack så vackert och dom absolut goaste mäniskorna i världen finns där och de är mina vänner!!! Det kan aldrig Thailand konkurera med.

2009-02-22 @ 19:23:24
Postat av: Morsanfrosth

Böda är på många sätt bättre än Thailand!! Man slipper efterhängsna försäljare på stranden och man behöver bara ha 6 i solfaktor tex!!

2009-02-24 @ 14:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0