Omställning

Jag blir såå trött.............. Jag är helt fel i tid!!
Jädra Thailandstid!!!
Jag var så trött igår kl 18 så jag hade lätt kunnat somnat då och sovit för natten!!
Jag kämpade för att hålla mig vaken.....men slocknade en stund vid 20 tiden i soffan iallafall, men sen kämpade jag en stund till mot sömnen så jag kunde se Criminal Minds och lyckades med det...............men klockan 22.03 sov jag!!
Och vaknade kl 3................och sen klockan 4!!!
Halv sju gick det inte att sova mer, då var det verkligen dags att gå upp sa min hjärna........... så hundarna fick sin morgonrunda redan kl 7!!

Det är ljust då upptäckte jag och insåg då att det börjar gå mot ljusare tider!!
Jag såg solen gå upp bakom mitt hus, väldigt vackert!!
Det ÄR vackert även här hemma när solen skiner mot snön och det är 7 minus.

Men det är ju en omställning, nu är det dubbla tröjor, strumpor jacka och kängor som gäller............ häromdagen var det sarong, sandaler och bikini 8 timmar om dagen och shorts och linne eller tunn bommulsklännning och sandaler resten av dagens vakna timmar!! Märkligt!!

Jag frös hela dagen igår, även inomhus trots att jag hade stickad tröja och strumpor t.o.m och jag som ALDRIG brukar frysa!! Jag var kall enda in på skinnet trots tröjan!
Men en hel del av frysandet tror jag beror på tröttheten..........pga att jag är fel i tid...................men det kan också bero på att vi inte fått upp så mycket värme i huset än, 16-17grader är lite kallt........... men kakelugnen gjorde lite skillnad iallafall!!

Var och hämtade hundarna på hundpensionatet igår, de blev såååå glada alla tre och vi fick så mycket beröm för att de var så trevliga hundar, det var ju roligt att höra.............även om vi förståss tycker det, men det är ju kul att en hundmänniska också säger det!!
Men idag ska mina hundar bada.............de luktar hund!!
Vi har alltid förundrat oss över att i med all sin päls aldrig luktar hund eller känns fet i pälsen, men nu gör hon det så idag blir det bad!!

Det var nog nyttigt för dem att vara på hundpensionat................de har slutat skälla på allt som går eller kör utanför på vägen!!! Bara det är ju värt de 2800:- som pensionatet kostade!! Hoppas att det håller i sig!!

Hästarna hämtades också igår, de blev glada att komma hem, L:s häst gillar inte stora stall och har varit lite bråkig!!
Och så hämtade vi s, m:s pojkvän vid stationen så nu är m glad också!!

Så nu är allt nästan som vanligt igen..............om bara min hjärna fattar att nu är det Sverigetid som gäller igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0