Strömavbrott

Gårdagen började med snöstorm...........och ett antal små strömavbrott på en minut eller så..........
Småavbrotten höll på hela morgonen men sen hade vi ström resten av dagen. Ute började töa och det blev tung blötsnö istället för snöstorm.

Men på kvällen då vi flippade mellan Beck och Bridget Jones på TV kom det ett miniavbrott igen, men strömmen kom tillbaka en halvtimme men sen var det slut på ström................. Vad tyst och mörkt det blir när det blir strömavbrott på kvällen!!

Jaja, då var det väl bara att gå och lägga sig då............. vi tände ljus och letade reda på ficklampor så att vi kunde utföra vår "kvällstoalett"!
A och m trängdes på lilla toan för att  borsta tänderna.............sen hörde jag ett tjut................ och sen ett tjutande av skratt........... Då visade det sig att A böjt sig ner för att skölja ur munnen och råkade böja sig så djupt så han råkade komma åt värmeljuset som stod på handfatet............. och satte fyr på sitt hår mitt på huvudet ................... Så när jag kom dit så höll m på att skratta ihjäl sig och sätta tandkrämen i halsen och A sköljde av huvudet för att få bort stanken av bränt hår från huvudet.............
Bränt hår luktar verkligen illa..........
Det var m som upptäckte att det brann i håret på A..........han märkte ingenting och brände sig inte heller men han har en märklig frisyr nu.............hihihiihihhiih..............väldigt kort mitt på huvudet!!!

Hela natten var vi utan ström............jag vaknade väldigt tidigt trodde jag...........(jag visste ju inte för klockradion fungerade ju inte.............) och kom på att våra eldörrar till garaget inte heller fungerade och jag skulle ju ha bilen till jobbet.............

Men A ( med den korta frisyren=).........) var redan uppe och hade manuellt öppnat garageportarna och kört ut bilarna, tänt i kakelugnen och vedspisen i köket, fotogenlampan och ljus............så det såg riktigt mysigt ut..................m åt frukost i stearinljusens sken och A läste tidningen under fotogenlampan...............100 år tillbaka i tiden nästan!!
Så det kan vara lite mysigt med strömavbrott.............om det inte varar för länge så maten i frysen och värmen i huset  inte påverkas ...............förståss!!
Men strax efter 7 hade vi ström igen...........

Och nu ska jag åka och jobba............ efter 3 veckors ledighet...........det ska bli kul..........att träffa arbetskamraterna och ungdomarna...................och jag har fortfarande lite solbränna kvar att briljera med.............jag jobbar med L idag.............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0