Hästtjejer

Alla tjejer i familjen (......utom jag) är hästtjejer, knasigt släkte de där hästfolket!! Nu bor vi på en hästgård och tjejerna har varsin häst där och efter Thailand så flyttar nog E in en häst också!!



Walle och Obbe i hagen!!

 

Som sagt hästfolket är bra knasigt...............så mycket jobb, det ska mockas, städas, fodras, longeras, vattnas, ryktas, kratsas och ridas!

Och hästar är ju stora, jättestora............. massa 100kg!!

Men så smarta kan de inte vara, som låter sig hunsas och ridas av små tjejer och vuxna människor som bara väger en bråkdel av vad de gör, men det verkar de inte fatta..................och det är kanske tur det!!

Visst red jag också lite i mellanstadiet, runt sjön i byn där jag gick i skola (i Indien) och tyckte det var ganska kul, tills jag trillade av i full galopp och skrapade upp hela ansiktet och slog av en bit på en framtand, efter det så red jag inte så mycket mer!!

Sen fick jag allergi i tonåren, jag tål inte damm, häst och hö så jag har verkligen inte i ett stall att göra!!


Ungarna växte upp på en hästgård, vi hyrde ett stort gammalt hus bredvid ett stall, L kunde alla hästarnas namn när hon var 1½ ...... Det är nog det som präglat ungarna, (de kommer nog att bo på landet allihop när de är vuxna)

S har dock aldrig varit så hästintresserad men de andra tre har ridit, på ridlekis och på ridskola. M höll inte på så länge han heller! Men båda har hittat och varit ihop med ridtjejer!!


Walle

Hästar ser inte så smarta ut heller.............

 

21 orsaker till att dejta en häst tjej.

1) Vi har fyra hastigheter och kan många olika positioner

2) Vi har på oss tighta byxor

3) Vi gillar att bli smutsiga

4) Vi vet hur man rider rejält

5) Vi gör alltid vårt bästa i ridningen

6) Vi älskar att ha kontrollen

7) Vi kan rida i timmar

8) Vi vet hur vi ska behandla stora saker

9) Vi kommer av och på lätt

10) Vi är alltid redo

11) Vi gillar det hårt

12) Vi har ben och magmuskler som hjälper oss att klara alla olika positioner

13) Vi gillar att använda piskor

14) Särade ben är våran naturliga position

15) Vi bryr oss inte om vi blir kastade vilt omkring

16) Rutinerade ryttare kan göra det 3 dagar i sträck

17) Vi kan rida stående eller sittande

18) Vi använder ett läderplagg varje ridpass

19) Vi tycker att de snabba & uthålliga är de roligaste att rida

20) Vi är vana vid att ha hårda saker mellan benen

21) Om vi ramlar av hoppar vi upp igen och kör på, hårdare än någonsin

 

Jag hittade den här på m:s bdb, den borde kanske censureras, men den är allt lite kul!!

Ryktet säger att S ska lära sig rida, hur nu det ska gå till han som är så höjdrädd!!

 


Kommentarer
Postat av: Markus

ähh.. nu är du löjlig.... Vi lever på 2000 talet nu! Detta är vardagsmat....

2009-01-22 @ 19:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0