Kroppkakor

Kroppkakor tycker jag inte är något vidare gott alls..........ganska hemskt t.o.m..............jag är ju född i Östergötland!!
Men A som till hälften är Ölänning och hälften Smålänning anser att det är höjden av gourmet mat................ och pojkarna är lika tokiga i det som han!!

Så när jag jobbade i helgen passade de på att göra storkok kroppkakor, T och O kom också med och deltog i arbetet!!
Jag har gjort kroppkakor en gång (jag fick det i utmaning av svärmor!!) men aldrig mer,  vill pojkarna ha kroppkakor så får de göra det själv!! Och det har de fått lära sig!!
Själv säger de att de håller på att lära sig........min svärmor har tränat dem länge och hon gör dem fortfarande bäst säger de. Att kroppkakorna den här gången blev  lite för stora skyller de henne för.....................hon brukar säga till när de gör dem för stora.............men den här gången var hon ju inte med!!!
Då kan väl inte hon få skulden!!??


A
och T i full färd med att tillaga kroppkakor, L övervakade arbetet en stund innan hon åkte till jobbet!!



T i full koncentration!!



Två delar ska bli en!!



Många kroppkakor blev det!!!



S
ser lite förväntansfull ut (.............eller bara galen!!) Han har sin portion framför sig!!



Och det här ska betraktas som en delikatess??? Tveksamt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0