Mamma och pappa



Jag tror inte de skulle gilla den här bilden, de är väl inte till sin fördel där kanske, men det var enda bilden jag hade på dem tillsammans i datorn!!

De har hållt ihop sen de var 14 och 15, de förlovade sig på midsommarafton 19/6-59 (på dagen 2 år innan jag föddes!!)
De gifte sig den 20 augusti 1960 ( 50 årig bröllopsdag nästa år.......... wow!!) och 10 månader senare föddes jag!!!

De älskar att resa, fast helst inte så långt tycker mamma medans pappa tycker de ska resa så långt som möjligt!!
De vill ju dessutom dela med sig av sin resglädje och har gjort det många gånger nu.
Hela familjen bodde i Indien på 70 talet då pappa fick jobba där och vägrade att ta jobbet om familjen inte fick följa med. Pappa blev känd som svensken som  höll föredrag och pratade engelska på indiska !!
På 90 talet bodde de 3 år i Kina då pappa jobbade där, de kom hem på semester så de kunde vara med när m föddes, och m var bara 2 veckor när hon döptes så att de skulle kunna vara med på dopet!!

De säger att vi inte kommer få något stort arv efter dem, för de tycker att det är bättre att vi gör av med pengarna tillsammans medans de lever istället, och det håller jag verkligen med om!! Och tur är väl det, att de tycker så, för hur skulle annars en 4-barns familj kunnat åka på så fantastiska resor!!

Man ska leva livet, göra saker man gillar och inte ägna hela livet åt att snåla!!
Så vill jag också kunna göra..........så försöker jag också göra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0