Utvecklingssamtal

I fredags var jag på mitt allra sista utvecklingssamtal någonsin (.............som mamma!!) på grundskolan!!!

Kändes konstigt............ men gud såå sköönt!!
Jag har gått på ett antal sånna samtal genom åren............ som den fyrabarnsmamma jag är!!

4 barn X 2ggr om året i 9 år/st................. räkna ut det den som vill..................... men många samtal blir det!!

Men nu är det slut, sista ungen slutar grundskolan i sommar. Men jag ska väl vara nöjd med att det bara är utvecklingssamtal jag behövt gå på.......................jag har varit skonad från åtgärdssamtal och möten med rektorer och kuratorer!!!
Och även om mina fyra barn är olika och det är 9 år mellan yngsta och äldsta och både  tjejer och killar, så är det samma fraser jag stött på under utvecklingssamtal  t.e.x han kan bättre än han visar............. en klassiker som även (svärmor fick höra om A när han gick i skolan)..............hon har svårt med dubbelstavning..................han pratar mycket på lektionerna.......................han svär för mycket i skolan.............hon är väldigt allmänbildad...................han har social kompetens.................så jag tror det finns vissa standardfraser som lärare använder!!

Och jag slipper också föräldramöten................yes yes yes.................för det är verkligen det värsta jag vet!!

Jag är kanske underlig men jag har inte behov av att veta hur skolplanen, ämnesmålen eller av att aktivt delta i skolan..........jag litar på att lärare och utbildningsförvaltningen gör sitt jobb och vet vad elever behöver..............det är ju deras jobb ..................likaväl som jag sköter mitt jobb!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0