Vinterlandsskap

Vaknade inte förrän 9.30 på morgonen ( M hade tagit hundarnas morgonrunda så jag fick sovmorgon!!) och  allt var såååååååååå vackert!!
10-, 30cm  gnistrande snö och strålande solsken!!
Såååååååååå vackert!!



Jag är inte säker på att A höll med, han var redan ute och skottade......för hand eftersom han inte fått på snökedjorna på lilla trädgårdstraktorplogen!!

Fågelhuset var välbesökt!!


jaja vet............... pensionärsvarning.......igen....men fint är det!!

Så jag åt frukost lite snabbt och fick med mig ungarna på att gå ut i snön och busa med hundarna!!
i och t missuppfattade mig nog............de fattade nog inte att VI skulle leka.............utan de drog iväg i full fart mot grannarna..........
Så den första kvarten fick vi ägna oss åt att få med oss hundarna tillbaka till VÅR trädgård............men först sprang de hem till S och E och "frågade" om s fick komma med ut och leka.............eller nåt...........det var iallafall där vi hittade dem...........och s ville följa med ut och leka.........



De härjade runt en god stund och såg ut att ha det väldigt kul!!!



Sen var det dags för mig att åka till jobbet igen!!
Och jag MÅSTE verkligen börja använda strumpor!!!



Och det är märkligt.....att samma väg kan uppfattas så olika i dagsljus och i mörker!!
Nu var det såååååååååå vackert, det var som att åka i ett vykort!!




Men 5,5 mil bort.......... på jobbet var det återigen bara en 3-4cm snö!!
(Och om en månad har jag haft en dag på stranden!!!)

Vilken skillnad det kan vara va!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0