Facebook

Facebook är en rikigt bra uppfinning för att hitta gamla kompisar och för att "hålla reda" på Bödavänner som bor långt bort som man bara träffar någon gång per år eller andra kompisar och släktingar som man inte träffar eller hör av varje dag!
Alla skulle ha facebook!!
Frågan är om det inte borde vara lag på det!!!

Jag har sista månaden hittat 5 gamla kompisar från Indientiden, som jag inte träffat eller hört av på minst 34år (!!) och en gammal klasskompis från gymnasiet i Motala (för 20år sedan)........ det är bara så himla skoj!!! Att kunna få reda på hur de har det och vad de pysslar med nuförtiden!!

Och så är jag med i två roliga grupper "Svenska skolan i Kodaikanal", där  jag har mina vänner och andra elever från skolan i Indien finns (som jag inte umgicks med så mycket ,eftersom de är äldre än jag eller som började där när jag slutade)


Jag la in några bilder från mitt gamla fotoalbum i den gruppen (gamla hit och gamla dit........mycket gammalt blir det!!!)  

Här är hela svenska skolan i Indien på lägerskola (däribland 3 nufunna facebook vänner.)
Någon som ser mig ala1973??Jag är fjärde från höger i främre raden (och sitter bredvid min första kärlek!!)


Det här var en maskerad 74/75 (och här finns ytterligare 3 facebook-vänner)...........om ni mot förmodan..hahaha.... inte känner igen mig  =D!!...så står jag bredvid skelettet............och.....förståss....... bredvid kärleken!!

En regning dag på Böda när jag känner mig rastlös (jag kan bli det efter en veckas avkoppling och läsning......) ska jag skriva en blogg om livet på den skolan!

Och så har jag startat gruppen "Böda Lovers".......där finns Bödavännerna!!


Kul kul!! Jättekul!!

Så min uppmaning till dig är...skaffa facebook det är inte svårt men väldigt väldigt roligt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0