Firande

Mycket firande har vi i juli i min familj. T, brorsbarnet J, A:s farmor, A, pappa och S fyller år......... och så har vi ju vår dag, A och jag!!
Vår dag firade vi i tisdags med att jag lagade god mat (vi hade inte tid att gå ut och äta!!) Så det blev inbakad oxfilé och hasselbackspotatis hemma innan vi åkte in till stan och såg Svensson, Svensson (det var lite kul, för teatern handlade ju om att  herr och fru Svensson firade 30-årig födelsedag...............och vi firade vår 30års dag så det gratulerades till 30år både på scen och ibland publiken!!)Buskisen var helt ok, med den vanliga förväxlingskomiken, Susanne Reuter är bara för suverän och så himla snygg hon är!!

Igår firade vi A:s födelsedag och passade på att inviga vår nya stora fina altan!! Han fick en grill av mig i födelsedagspresent..........ja jag vet ..........varken romantiskt eller fantasifullt............men vi behövde en grill på altanen...så!!
Det var inte så lätt att slå in en grill..........visserligen var den i byggsats, så paketet var fyrkantigt........ men stort!! Och jag är verkligen INTE familjens första paketinslagare.........möjligtvis paketinslagare nummer 3, (om man inte räknar med L för då är jag nummer 4!! ) Det fanns ju inget papper som räckte om, så jag fick tejpa ihop två papper............men inslagen blev den i det fina guldpappret iallafall!!!

Den fick A med  S som assistent montera ihop innan sitt kalas, medans jag fixade det sista med tårta och vitlökssås (nej.............inte tårta med vitlökssås, jag la ihop tårtan SEN gjorde jag vitlökssås!!)
A hade specialbeställt tårta av mig...........princesstårta med ett lager blåbär och hallon..............den blev riktigt god!!

Det var ett väldigt annorlunda födelsedagskalas för A, vi var hemma (de senaste 5 åren har den firats på Böda) och så kunde inte 3 av barnen  vara med, m, M och L och dessutom svärdottern jobbade, men  S, T och lille O var med iallafall och så A:s och mina föräldrar och hans mammas kusin, så vi blev inte mer än 10 vid bordet!!
Och det är lite för oss!!



Och ikväll ska vi  fortsätta firandet genom att ta corvetten (den äntligen lagad sen sammanstötningen med rådjuret midsommarhelgen!!) till Karlshamn och se Ugglas revy, det ser jag fram emot väldigt mycket.
Innan dess ska jag inte göra så mycket, jag är ledig idag och har ingen mat som ska lagas och inget som ska städas, tvätta lite ska jag dock och handla och undrar om jag inte ska baka lite bullar också..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0