Fullbokat

Är det på Böda nu.............. och i vår husvagn också i helgen! 8 stycken och 3 hundar sov i husvagnen

A åkte med T, L och lille O till Böda i fredags, jag kunde inte åka så tidigt för jag jobbade!!
Det var en tacokväll planerad den här kvällen i kvarter 1, så alla i familjen stod och väntade på mig som kom med maten! Sen blev det full fart på matlagningen, T tog på sig att steka köttfärsen och tjejerna skar grönsaker för fullt, medans A och jag tömde bilen.

Det blev som vanligt en alldeles fantastisk kväll och L fick visa att hon hade karl (T har nämligen inte varit med på Böda i år ,så jag har fått frågan om L har blivit ensamstående!!) 
Det blev inte  så sen kväll, lille O hängde med hela kvällen, han hittade kompisar och så har han ju alltid morfar.
O sov hos A och mig i helgen (vi har det största sängen) och det var sååå mysigt.........och länge sen vi hade en liten 2-åring i sängen (13-år sen eller nåt!!) Men det är inte klokt vad de små liven snurrar i sängen, ena stunden så låg han uppochner och sen uppe under kuddarna, ett tag  tätt intill A och sen på min arm.
Han har så killigt hår, vaknade av att hans lockiga mjuka hår killades flera gånger.

Så nu har vi avklarat ytterligare steg i morföräldrarollen, *fått borsta tänderna på honom *få honom att sova på natten,* få honom att somna om (han vaknade 4.30(!!!) och ville läsa bok och sen kl 6, men vi lyckades få honom att somna om igen tills det var morgon (för honom!!) 7.20!)
Han är så rolig nu, han har humor (och humör..........han lyckas krama fram lite tårar ibland, och inte ska pojken behöva vara ledsen heller,klart han kan få mormor, morfar, morbror eller moster att leka!! )
Han pratar för fullt också nu, tre-fyra-fem ordsmeningar - om (han hoppar över K ibland) m sitta här, mormor läsa bok, stackars Olle säger han bla.
Och så vill han med jämna mellanrum titta på mormors "pindel" och blomma ( tatueringar jag har på varsin ankel) Och så vill han titta på "Olles hand" (tatuerad på A:s vänstra skuldra)
Värsta skrattsalvan fick han vid bordet när A busade med honom och han sa -morfar tokig.

L, T och O var kvar enda till lunchdags på söndagen. Myspys och toppen även om vädret inte var det bästa, men det regnade inte mer än några droppar iallafall,(det är alltid sånt väder när T är med, påstår han iallafall!!)  så vi hann gå ner på stranden och titta på hundarna som badade och O fick gräva och springa i sanden(........... och skratta åt mig som drogs ikull av min knäppa hunds ryck när hon ville  i vattnet.......fort.........jag har en longerlina när i ska bada..........och det blir en himla kraft när hon sätter fart och har 10m att fördela kraften på..........de är andra gången hon drar omkull mig i sanden i år - mormor ramla sanden izzy,sa O med förfärad min, medans resten av sällskapet höll på att skratta ihjäl sig............och jag fick sand överallt.........i öronen och håret bla!!) Jag tror t.o.m eländet blev förevigat med kamera..........dock inget som jag kommer att lägga in på någon blogg!!

Efter det blev det det tråkigaste på hela helgen............var tvungen att köp skor  till m!! 
Hon behövde verkligen skor,(de hon har haft sen i börja av sommaren var både trasiga,trådlitna och sulan hade släppt litegrann) och  en dag när hon jobbade med sitt "skräpplockeri " hade det kommit fram en liten tjej till henne och undrade varför hon plockade skräp, m sa att hon gjorde det för att tjäna pengar (det ska gudarna veta att hon inte gör det för att det är kul iallafall!!) -Så att du kan köpa ny skor då.......sa tjejen!! Det var droppen!
Om jag har problem med att hitta skor så är det nästan omöjligt för stackars m, som har 41:or (helst 42:or), knölar på stortålederna (som ingen vill göra något åt förrän hon fyllt 18), värk i ryggen och i hälarna ibland och så är hon ju snart 16, så hon vill ju ha coola skor dessutom....... inga tantskor.........så det är inte helt lätt......(hittar vi några som både är snygga och bekväma och passar brukar vi köpa ett par stycken!!!!!)
Vi åkte till de tre skoaffärerna som norra Öland kan erbjuda..........och i den sista affären hittade vi ett par som fick duga, inte så värst snygga, inte speciellt bekväma och lite för små........

Och nu är man tillbaka på jobbet igen efter Bödahelgen, jobbar alla dagar utan torsdag den är veckan, helgen också m.a.o.

Men vet ni vad..........idag på morgonen kom snickaren (........som har semester egentligen) och satte dit en provisorisk altandörr!
Jag pratade med A ikväll och frågade hur det såg ut på en skala från 1 till 10 (för jag hann aldrig se det färdiga resultatet innan jag åkte till jobbet) -På en skala........1½ ............ en gammal förrådsdörr ser det ut som sa han..................snyggt......... i ett finrum!!
Men men........ nu ska vi inte vara negativa nu kan vi ju iallafall gå ut på altanen innifrån huset, vi får väl vara nöjda med det (risken är väl att det kommer att bli ett långvarig provisorisk dörr............. av erfarenhet........)

Jag får återigen be om ursäkt för stavningen, jag har inte drabbats av en tillfällig släng av dyslexi.......... men tangenbordet har gjort det!!
Den tapar bkstäver och mellaslagoh så repeterrrrrrrar den bokstäver  baraså där och inte hjälpte detatt byt batterir i tangentbordet heller......dt är nog brautslitet eländet...........shär skulle hela texten kunnt se ut om jaginte krigerat fter varje mening och de vore ju lite svårlääääääääst så det ärväl tur att ja fxa till det medans jag skrivit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0