Övertid

Eller rättare sagt tid över.............jag har helt plötsligt massa tid över som jag har svårt att fylla, jag är INTE van vid det! Jag har alltid varit en sysselsatt  fyrabarnsmor med fullspikat schema!!

Jag måste skaffa mig en hobby..........
men jag vet inte vad..........
trädgårdsarbete är tråkigt
hundträning kan man inte ägna hela dagen åt när man bara har en hund
baka tycker jag är roligt ........men känns nästan meningslöst...........Det är ju bara A och jag hemma och vi bör inte äta en massa sånt
kan ju inte sitta vid datan hela tiden...........det är för fint väder.........men det är klart sådanna här regniga dagar är det ju en bra sysselsättning..............(ska nog ta ett abonnemang på kyrkböckerna igen efter semesternoch fortsätta släktforska)
läsa gillar jag men känns lite slöseri med tid.....(.......men hallå...det var ju tid över jag hade!!!)
umgås med lille O är kul men hans föräldrar vill ju inte ha mig där jämt......och så är han en del på dagis

Hmm.........
Nu vet jag.........
jag ska damma av min träningsmaskin,
jag ska läsa,
jag ska "låna" lille O ibland
och så ska jag släktforska igen (men det är ganska svårt nu faktiskt, för jag har hittat många anfäder från 1700-talet och innan dess är de svårt att hitta...........eller tyda handstiler och de nyare kyrkböckerna är så svåra att hitta i för nu är det uppdelat län med många församlingar och årtal i och ett väldans bläddrande på 5-600 sidor)
och så tror jag att jag ska boka in mig på någon hundträning (vilket i och för sig är ganska knepigt när man jobbar så oregelbundet som jag gör)
jag ska baka bullar och kakor och ge bort till barn och barnbarn
Men innan dess då.............

Äh..... jag har ju snart semester

Men förresten om det är någon som undrar, så har jag inte fått upp altandörrar varken provisoriska eller permanenta......

Det blir nog efter semestern..........grrrrrrrrrr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0