Värmebölja!!

Det är bara sååååååååå varmt. Och fuktigt, hängde ut tvätt häromdagen då det både blåste och var soligt...........men tvätten torkade inte riktigt på hela dagen!!
Det var så fuktigt i luften, så jag fick ta in tvätten för sista torkningen inne.......märkligt, det har jag aldrig varit med om i Sverige förut!

Kändes som om det skulle bli ett ordentligt åskväder igår kväll som skulle rensat luften men icke, åskade gjorde det visserligen och regnade lite men luften blev inte lättare för det. Eldade i pannan på jobbet (vi har befriat oss från vedeldning hemma , först genom pelletspanna och sen jordvärme........men har det på jobbet...........typiskt!!) för att få varmvatten och röken från skorstenen slogs bara rätt ner i marken.

Vi hade tänkt att åka på bada på jobbet igår kväll......... men det var då regnet och åskan kom!!
Men imorron kväll åker vi till Böda och då SKA jag bada.............jag kan nog få med mig Mi på ett sent kvällsdopp t.o.m!

Innan dess ska vi fira svärsonen T:s kommande 30-års dag (han fyller egentligen på lördag) och umgås lite med lille O, jag har inte träffat honom på ett tag så jag längtar efter honom.
Han och L var visserligen här igår och plockade av lite jordgubbar och inspekterade altanen (som det fortfarande inte finns någon utgång till, men de har sagt att det ska komma en provisorisk  (??!!) dörr den här veckan............hur många tror på det?? Jag tvivlar!! Vis av erfarenhet!!) men igår jobbade ju jag så jag träffade dem inte. Jag har pratat med O i telefon ett par gånger............inte lätt..........jag har svårt att förstå vad han säger i telefon och det blir ju inte lättare av att han visar och berättar om saker han har omkring sig........att jag inte ser dem har han inte fattat än!
Jag längtar efter mina småungar också...........(jaja.......jag vet, de är snart 16 och 18 men de är iallafall mina småungar!!) Jag har inte träffat m på 14dagar och M på 7, men jag har pratat med dem på msn och i telefon, men jag har inte kramat dem!
De verkar ha det bra och har dubbla arbeten båda två och även om m verkar vara mer än urtråkad av sitt skräpplockarjobb så gör hon det iallafall. Men jag har förstått att de träter och tjafsar en del......

Mycket trevligt folk är det på Böda den här helgen vet jag, men vi kommer att bli de mest populära när vi kommer...........för vi har med oss ett gyrosspett som vi ska sätta upp och grilla på lördagen, det är uppskattat av våra närmsta grannar som är med på maten........övriga grannar är mest avundsjuka!!

Nähe, nu ska jag se om det finns något att hitta på innan jag ska till jobbet, (det är skillnad på att ha ett hushåll på 2 personer och på 4) Det blir en himla skillnad på vattenåtgången iallafall, när inga tonåringar duschar 2ggr om dagen, och diskmaskinen och tvättmaskinen inte körs varje dag........... (men på måndag kommer tvättmaskinen att gå varm, när jag fått med ungarnas tvätt hem............så det kanske jämnar ut sig)

Jag måste iallafall ringa bilverkstaden..........(j.....la biltroll), nu lyser det en motorblockslampa i saaben (som har fått nytt fungerande batteri!!) och bilen tappar kraft vid accelerationer. Helt livsfarligt när man tex ska ta sig upp på E22:an och bilen bara kommer upp i 30..........brrr
 A beskyller mig för att vara "trollet" som går i bilarna, efter att han upptäckt att bubblans batteri (när han bytte ut det mot ett nytt) laddats ut pga att jag glömt stänga av lysena..........oops, och så skulle han flytta på den lilla röda lånepolon..........och då fanns det inget batteri i den heller, han upptäckte när han laddade upp det batteriet att jag glömt stänga av stereon.................oops igen!
Nu försöker han hitta en förklaring på vad jag gjort för att ladda ur saabens batteri..........men då protesterar jag vilt................för den bilen var det han som använde sist............. jag var på Böda.......... så noway där är jag synnerligen oskyldig!!!

Omröstning: Tror du att det kommer  en altandörr den här veckan?? Med de hantverkar fasonerna?

Kommentarer
Postat av: syrran

Icke en chans! Den dörren kommer upp första veckan i september, jag lovar...

Kram vi ses i morrn

2009-07-02 @ 22:01:37
Postat av: Markus (M)

haha.. jag tvivlar på att det kommer någon dörr!



Men du... du måste lära dig stänga av grejerna på gamla bilar... :P sen kallar du oss trollungar.. så jaaa... Där har vi ju förklaringen... du är ett troll :). pussokram!

2009-07-03 @ 02:37:35
URL: http://frosth.blogg.se/
Postat av: en annan mamma

Efter två negativa kommentarer innan så kanske jag borde vara liiite positiv :)... men tyvärr... ingen dörr... om han inte med provisorisk menar att han kommer och öppnar upp väggen och sedan hänger byggplats för hålet. OCH det är ju INGEN altandörr.



Men vi håller alla våra tummar... för undrenas tid är ju inte förbi.

Kramen

2009-07-03 @ 07:53:14
Postat av: Morsanfrosth

undrens tid är förbi.......tyvärr.........ingen altandörr!!

2009-07-06 @ 09:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0