Altanbygge

Nu är det påbörjat..........äntligen...........första veckorna i maj blev..........första veckan i juni!!
Alltid något............vi hinner ju använda den lite i sommar iallafall!!

Den blir stor..............jättestor, A säger att det är därför de var tvungna att hugga ner träden i skogen............för att få ihop virke till vår altan!!!

Vi stegade ut hur stor den skulle bli och tänker att den blir nog ganska stor, men när den sen började byggas ser man HUR stor den kommer att bli............Vi kan nog använda den till kubb-bana.........trots att den är möblerad!!
Måste köpa nya möbler, jag tror att vi kan ha en bord och stolgrupp, en hammock............(ååå vad jag vill ha en hammock, det har jag aldrig haft, men alltid velat ha!!) och även hämta hem vår grupp som står i ett förråd med två stolar och ett bord som sitter ihop...............och ändå kunna använda en del till kubb-bana eller tennisplan!!!

Blir kanon!!

Än så länge är bara regelsystemet uppe, han jobbar hårt snickaren (som dessutom är en av våra grannar, han bor på det som i byn kallas för "Gammelgården") Men jag har tyckt lite synd om honom de senaste dagarna, då det mest har regnat!! Men han har ju bara 3 min promenad till jobbet och det måste väl kännas bra!!
Fast några sovmorgnar tar han inte..........och inte jag heller, för kl 7 är han här varje morgon och altanen byggs bla mot sovrumsväggen..idag vaknade jag av att hela sovrummet skakade.............han borrade in i sovrumsväggen!!

Men det blir kanon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0