BF

Barnfritt!!
Jaha.........nu är det så det kommer att bli............en försmak av framtiden är det hemma hos mig nu!
När ungarna flyttat hemifrån.
 M och m bor och jobbar på Böda nu och A och jag bor ensamma hemma med en hund!(den andre lille hunden t bor på Böda med ungarna, i är helt annorlunda och betydligt trevligare och mindre skällig när inte han är här och han i sin tur är mer social och mindre skällig han med, någon som vill ha en liten kastrerad svart  3-årig papillonspetskille, som gillar promenader och kel??)

Vad gör man med all ledig tid när man inte har barn hemma?? Jag har glömt det!!

Jag tog iallafall med mig i ut på gräsmattan när den värsta värmen lagt sig, för att leka lite..........hon kände inte riktigt igen det beteendet.....hon tittade konstigt på mig, precis som -Vad är det med dig?? Du är ju konstig!!
Men hon tinade upp sen och vi skuttade runt och kastade boll och fiskpinnar??!!  Ja fiskpinnar......fiskpinnar är bra träningsgodis!!! (iallafall om de har legat för länge i frysen så man inte vågar tillaga dem.........vet inte varför de alls låg i frysen, jag lagar aldrig fiskpinnar ....för det är sååå äckligt, men ungarna gillar det, så det är nog därför de ens fanns i frysen)
Tränade henne på att ta godis i luften..........eller hur!!!...........-oops vad gör du......... slänger du fiskpinnar på mig..............oj här kom det en till.........den tog jag nästan............var tog den vägen...........
hon var V Ä R D E L Ö S  på att fånga fiskpinnar!!!

Jag lagade middag till 2 personer igår........det är väl en 25år sedan jag gjorde det sist!!

Jag försökte starta vattenkrig med vattenslangen med min man igår............men han var inte så sugen på det.......tråååkmåns!! (han börjar nog bli gammal.......... för jag minns när ungarna var små och vi alla stod gömda när han kom hem  från jobbet och sen bombarderades han med vattengevär från 5 håll...........det slutade konstig nog alltid med att han var den som var minst blöt efter vattenkriget!!)
i
ville inte heller leka med vattenslangen......
Men sen kom E och schäfer s runt en sväng och de var med en stund..............mest hunden förståss!!

Så vi gjorde "vuxensaker" igår istället, möblerade altanen, vattnade syrénhäcken och monterade ihop hammocken, för vår altan är äntligen färdig och jättefin............om man bortser från att vi inte kommer ut på den...........för vi har inte några altandörrar än..........(jädra hantverkarfasoner!!!!) så nu får man gå runt hela huset för att kunna använda vår fina stora altan!
 Inte vet jag när vi får några dörrar heller............det är nu 10v sedan  de skulle börjat bygga och ett av argumenten till att de inte kom igång då det var sagt, var att det tog ca 6-8v efter att man beställt altandörrarna till leverans!!!
Undrar när han beställde dörrarna............egentligen, (han svarar inte heller när man ringer eller sms:ar snickar´n)

A var iväg och köpte nya batterier till mina bilar igår och skulle byta ut de gamla..........men som sagt......det går troll i våra bilar............det var fel batteri trots att de gick efter tabellen på  bilmärken och årgång när han köpte det, han ska göra ett nytt försök idag! Däremot har han hittat en ny front till sin bil i Sverige, så de slapp beställa från USA, fronten är svart men den ska lackas gul.....förståss!!!


Tömde A:s kamera nyss och hittade de här fina bilderna  från sommarmötet
Det var utsikten från vår balkong


Sista dagen på mötet, visst är det en läcker himmel och hav med en  färg som nästan såg farlig ut  den här dagen

Varmt är det, för varmt både i och jag var i det närmsta utslagna igår iallafall och vi kämpade oss igenom  promenaderna igår.
Jag bara längtade till att få bada,men åka och bada själv.............hur kul är det??? Längtan blev inte mindre när jag msn:ade med M igår från Böda och de hade 20grader i vattnet, 20grader i vattnet på Böda är det inte ofta!! Då borde man vara där!!



Bara sol och värme i hela landet............Jag tror aldrig att jag sett en sådan väderkarta förut!!

De här senaste veckorna har jag nästan ångrat att vi flyttade från vårt förra hus....................vi hade ju pool där.
Då kunde man ju ta sig ett dopp ensam när det blev varmt och kunde vara ute i solen eftersom det var bara att ta ett dopp så blev man sval igen, nu vill jag mest hålla mig inomhus, jag tror aldrig jag har blivit så påverkad av värmen förut, (det har nog med min  minus 50 ålder att göra!!)
Då kunde man ta ett varv med dammsugarn och sen ta ett dopp innan man åkte till jobbet, eller ta ett sent nattdopp så var man sval hela natten...........tänk vad bra det var!!
Jag menar hoppa in i duschen flera gånger om dagen gör man ju inte!!
Jag försöker argumentera med A, men han är urtråkigt orubblig, trots att jag bedyrar att jag ska ta hand om pooljobbet..........nu när jag inte ens har några ungar hemma har jag ju massa tid över, tvättmaskinen sköter sig ju själv , det blir inte så stor handling och det blir inte så stökigt hemma när det bara bor är 2-3stycken hemma och alla ungarna kan komma hem till oss och bada och umgås.
m har förresten kommit in på skolan i Gamleby så hon ska bo på internat fr.o.m 16/8 och 3 år framåt, det blir lite som hon sa innan hon åkte till Böda -Jag kommer ju nästan aldrig att bo i Kalmar mer, först Böda och sen Gamleby!!

Så livet blir nog aldrig mer som det har varit............men det blir inte sämre för det...............bara annorlunda!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0