Corvettehelg

Hej!! Har du saknat mig???

Ja.......egentligen började "corvettehelgen" redan i onsdags.......... Det var då vi åkte dit A och jag för att bo på Strand hotell enda till söndagen!!

Vi har vår uppgift på mötet klar för oss............vi är prylansvariga...........egentligen är det A som är det, men på corvetteklubbens sommarmöte hjälps vi åt.
Den här gången hade A skickat dit en lastbil i förväg med grejerna vi skulle sälja............8 pallar eller nåt!!

Så det var bara att hugga in!
Vi skulle göra om ett konferensrum till välsorterad corvetteprylsbutik!!

Vi flyttade in och runt bord plockade upp kartonger med allt från paraplystolar till nyckelringar, det var t-shirt, shorts,pikétröjor, jackor,fleece,dekaler,plånböcker, skjortor, dataväskor, bagar,neccesärer mm mm

Vi höll på med det till kl 23........sen stöp vi i säng!!

På vårt fina hotellrum med utsikt över kalmarsund..........Strand har ett fantastiskt läge!!

Efter lite sömn och frukostbuffén (jag älskar hotells frukostbufféer..........vem gör inte det förresten!!) fortsatte vi att iordningställa butiken så den blev lagom klar till lunch och efter den öppnade vi!!
Vi hann sälja en himla massa innan kl 18 då vi stängde och istället gjorde oss iordning för lite hålligång och fest.
 Våra vänner från Jämjö J och B hade kommit då, så då umgicks vi och hade trevligt med dem till läggdags.
 S,  schäfern s och en kompis till S kom och vaktade bilarna på natten, de hade fått det uppdraget mot betalning genom sin bilklubb ECCC av corvetteklubben.

På fredagen skolkade jag från försäljningen för att vara en god mor och hämta m i skolan efter sin skolavslutning, M var min vikarie i butiken!

Så jag tog corvetten och åkte hem, fixade jordgubbstårta och bytte bil och körde in med den ballongklädda bubblan till skolan för att hämta m och vara med på "mingel i matsalen" ................(vilket egentligen borde kallats "trängsel i matsalen"..........)där delades det ut stipendier och beröm till elever som gjort en insats för skolan, m slapp gå upp på scenen men hennes bästa kompis fick ta emot en ros på scen för sin insats i mattetävling i länet som de vunnit i.
 Eleverna gick sen in i skolsalen för att få sina betyg och då fick inte föräldrar vara med, så då åkte jag och hämtade hennes pojkvän vid tåget istället!

Därefter åkte vi och hämtade och fotograferade m och åkte hem, nercabbat (för faktiskt så var det uppehåll då)
Vi tog en hamburgare på vägen, m fick visa upp sina fina betyg mer än hälften vg (hon hade höjt 4 betyg!!!) och sen åkte vi hem och åt jordgubbstårta innan jag åkte tillbaka till Strand för jobbblandat med lyxliv (ingen matlagning, ingen disk, ingen tvätt eller städning!!! = lyxliv!!) och fest!!

Men lite dåligt samvete hade jag.......över att lämna två tonåringar ensamma skolavslutningskvällen............det ska man inte göra som ansvarsfull vuxen............vet jag ju och det är ju det alla varningar går ut på.........-håll koll på din tonåring.........jag beklagade mig för min vän och kollega  E att jag kände mig som en dålig förälder som lämnade barnen  då det är avslutningsfest..............-och sa hon.......klart du kan göra det............du litar ju på dem...............då föll en stor sten ......för det är ju faktiskt så att jag litar på mina tonåringar och de har inte gjort något som får mig att sluta lita på dem............(och så hade jag både S och L som backup om det skulle vara något och som ska hämta hem dem på kvällen.)...............och allt gick bra och de skötte sig!!
Inte för att jag egentligen trodde något annat heller egentligen .............men ändå!!
Jag vet inte vad vi gjort med dem men de är kloka och pålitliga!!
Fast L tyckte jag var blåögd.........men hon är också den av ungarna som gett oss flest "utmaningar"!! Men nu är hon vuxen och klok hon med!!

Tillbaka till Borgholm, corvettemöte och Strand.
I lördags var det "rally", rally i det här fallet innebär att vi åker på en "tipsrunda" med olika stationer.
Det är häftigt att åka så och man har ett helt koppel bilar efter sig, och före och som man möter.jag menar det var ju 371 corvetter på Öland i helgen.
Vädret var tyvärr inte så kul, smådugg och grått men vi åkte nercabbat iallafall halva vägen.........det regnar inte in!! Men bilarna som kom på Ölands stora landsväg 136:an (mellan Ölandsbron och Borgholm) tittade konstigt på oss när de passerade med vindrutetorkarna på för fullt!
Det var bara när jag glömde fälla upp sidorutan som vi fick regn på oss.........

På kvällen var det dans och prisutdelning och full fart..........

Men morgonen därpå var det bara att bita i det sura och plocka ihop alla våra och corvetteklubbens prylar............ men det var betydligt mindre att plocka ihop än det vi plockade upp, för vi hade sålt prylar för 150000:-!!!!!

Igår, idag och imorgon är en mellanlandningsdag, tvätta, handla, baka och packa för imorgon åker jag till Böda........ååååååååååå vad jag längtar till Böda!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0