Födelsedagen

........blev den bästa födelsedagen någonsin!!

Jag fyllde 48år på midsommarafton, (så nu är jag definitivt i medelåldern ,har nog levt mer än halva mitt liv nu!!)

Jag tänkte blogga om det när m laddat in bilderna från min kamera ,som hon ville låna och ha kvar på Böda när jag åkte i måndags........men hon har haft så fullt upp, så det har inte kommit in några bilder ,så bilderna får komma i efterhand!!

Det var en sååå mysig dag, fatta bara : A,alla ungarna, svärdottern  och lille O sov över i husvagnen (8 personer och 4 hundar i husvagnen!!! 3 av dem sov iallafall i hundsängen!) torsdag till fredag.
Vädret var lika varierat som mitt humör under året...........men i huvudsak var det varmt och uppehåll iallafall.

Vi åt färska frallor allihop utanför husvagnen till frukost, sen tog vi med oss hundarna och gick ner på stranden, så de fick bada och rasa av sig........ Lite senare badade jag också och fick sällskap av "lillasyster" Mi, (hon hänger alltid på när det ska badas, äntligen.......en sån riktig badkompis........det är kul med en sån kompis!!
Mi skulle ha kommit kvällen innan men drabbades av en våldsam matförgiftning efter en måltid på McD (!!??) så hon fick "mellanlanda" en natt hemma hos sina föräldrar innan hon kunde köra vidare till Böda!!

Vår kompis och fd granne med nyblivna sambon K kom vid lunchtid, (de hade med sig 4 schäfrar!! Hon är uppfödare!!)
Och mina svärföräldrar kom och Mi hade 2 av sina 3 barn och en "svärdotter"  med sig så vi blev många!!

Campingen anordnade rekordförsök i "världens längsta sillbord", men det var redan kl 12 och det kändes himla bökigt att ta med stolar, bord, mat, bestick, måltidsdryck mm till 17 personer och så 4 hundar ......till andra änden av campingen ,så vi i kvarter 1 valde att anordna vårt eget sillbord lite senare, kändes mycket enklare så (men vi slog rekord vi med:  världen längsta sillbord i kvarter1!!)

43 stycken vid bordet och 14m långt bord!!
Jodå vi både räknade och mätte!!



(M hade fått in en bild iallafall!!)

Så många har jag aldrig bjudit på min födelsedagsjordgubbstårta förut.......och jag tror aldrig att så många har sjungit för mig heller......någonsin!!!

När det sen kom en skur så gick vi in och spelade yatzy tills det regnat klart.
På kvällen bjöd vi våra släktingar på grillspett och potatissallad och sen satt vi ute tills det blev sent, (men det hann inte ljusna!!)

Så frågan är om det inte var världsrekord i underbar födelsedag också!!!

Kommentarer
Postat av: en annan mamma

Då får jag säga grattis i efterskott,en födelsedag att minnas förstår jag... eller kanske en i raden.

Kram

2009-06-29 @ 08:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0