Lillsemester

Det har jag haft i två veckor nu..........och jag är så nöjd med den..........nu har jag samlat på mig en massa energi så jag kan jobba de närmsta veckorna..........även om jag blir understimulerad på jobbet!!

De senaste dagarna har jag tillbringat på Böda, med växlande väder ömsom sol ömsom regn, men de sista dagarna och de första tillbringade jag mesta tiden i solen med en bok (jag har redan läst ut 3 den här säsongen!! Någon som har någon bra bokserie att rekommendera?? Inget sötsliskigt romantiskt bara........!! Jag har plöjt igenom milleniumserien, läckberg,Liza Marklunds :deckare,asyl, gömda och Mias hemlighet, och läser just nu tusen strålande solar efter att precis avslutat Flyga drake av samma författare.......... så min boksmak är varierande........ men utan sötslisk!!!)

Vi har eller rättare sagt.......A har haft lite otur den här veckan...........med bilar!!
I början av min semester upptäckte A att familjebilen Dodge läckte......växellåsolja eller nåt..........så den har vi inte vågat använda, A körde på ett rådjur med Corvetten på vägen hem från Böda i söndags, han och M klarade sig men inte rådjuret och bilen!
Nästa morgon skulle A ta min Saab........den startade inte!!! Då tänkte han ta bubblan........den startade inte och M:s bil var på verkstaden och jag hade pick-upen kvar på Böda...........Vi har 6 bilar och ingen kunde användas!!!
Han fick be S om skjuts........ Till råga på allt så gick det inte att låsa ytterdörren den här dagen............låset var helkört!!!

A ringde mig och bad mig ta med mig hans vigselring med hem från Böda!!! ???
Han trodde att det var för att han tagit av sig den som lett till att allt jävlades............(han hade nämligen tagit av sig den kvällen innan eftersom ringen var för trång och gett honom valk och vit rand på fingret..............men igår kväll klämde han på sig den igen...........hade inte en aning om att han var så vidskeplig...........men det kanske också är ett sätt att behålla honom på!!!???)

Kameran ville m ha kvar på Böda när jag lämnade henne igår så det får bli ett par separata bildbloggar i efterhand!!
Jag lämnade henne igår!!!
Jag ska inte träffa henne förrän om 14dagar...........jag har aldrig i hela hennes liv varit utan henne så länge!!

A och M ska dit i helgen och titta till henne, men jag jobbar, så jag kommer inte till Böda förrän helgen därpå och då har också M bott där en vecka!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0