Semester

Första delen av min sommarsemester börjar idag!!

Och jag har inte en aning om vad jag ska hitta på de närmsta dagarna, men det är väl så en semester ska vara...........ledig tid!!

Jag brukar dela upp min sommarsemester i två delar, en tidigt på sommaren och en sen, i år ska jag ha 6 veckor sommarsemester.............(hade en massa sparade semesterdagar!!) så nu är jag ledig i 15dagar och sen ska jag ha 4 veckor v.31-34.
Den sena perioden ska jag iallafall tillbringa  tillsammans med familjen på Böda till största delen och jag funderar på att åka till Böda redan nästa tisdag, om det är fint väder annars kan jag lika gärna vara hemma.
Ungarna har ju sommarlov på fredag och vill de hänga med till Böda så åker vi nog dit nästa tisdageftermiddag.

Men först ska jag hänga med M på en körlektion, han ska köra med bilskolelärare två gånger den här veckan och då tänkte jag att det vore lämpligt att hänga med på en lektion nästa vecka och se vad läraren tycker att han borde träna på. M  kör bra nu, tycker jag......... får se om bilskoleläraren tycker detsamma!! Och han vill såååå gärna ha sitt körkort ,så nu har vi bokat 6 täta lektioner för att sen ha ett uppehåll när han jobbar på Böda och då övningsköra lite då och då där istället och sen boka in ytterligare täta lektioner efter sommarjobbet så att han kan få sitt körkort så snart som möjligt efter sin 18-års dag i september.

Apropå bilkörning, ibland blir man så trött på bilförare............hamnade bakom en bil igår på vägen hem.
Jag körde på den lilla fina men kurviga vägen hem och hamnade då bakom en bil som körde 50 istället för 70 och tvärnitade och stannade vid vartenda möte...........helt livsfarligt att vara bakomvarande bil då...........och inte kunde jag köra om den rackaren heller för han körde förståss mitt i vägen............

Jaja nu tittar solen fram iallafall och då är det ju alltid trevligt att ha semester, så nu ska jag nog sätta mig på altanen och bara vara........Och en sak vet jag att jag måste göra idag iallafall............jag ska middagen klar kl 17!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0