Avslutningsfest

m var på 9-ornas avslutningsfest igår...........herregud..........jag kommer ihåg min 9-ornas fest.............för 32år sedan!!

Vi åkte buss till Oknö vid Mönsterås elever och lärare............"värstingarna" i klasserna hade druckit förståss, det tror jag inte förekommer numera......så jag vet inte om alkoholdrickandet verkligen har ökat även om det sägs så.............det var iallafall mer accepterat då, för även de som "festat" innan middagen fick ju vara med............de skulle de inte få vara nu!!
Så toleransen från de vuxnas sida om alkohol och ungdomar har nog minskat betydligt allafall!!
 Och det är ju bra!!

En av lärarna som m hade med på sin avslutningsfest var även med som lärare på min avslutningsfest!!!
Då var han en ung snygg lärare som var och varannan elev var kär i...............nu är han bara en tjurig gubbe säger m och hennes kompisar..............så det kan bli!!!

m lade ner mycket tid på att göra sig fin till festen och fin blev hon:



Hon hade också förberett ett tal som hon läste upp högt för alla elever i 9:an och lärare..............det hade jag ALDRIG vågat göra när jag gick i 9-an!!

Det löd såhär:



Visst är den bra??

Jag bara älskar slutet.............vilken härlig humor!!

Jag hämtade henne på kvällen och hon bad mig hämta henne i Corvetten................så det är klart jag gjorde!!

Nästa fredag slutar hon, m, mitt yngsta barn grundskolan............då har A och jag lotsat, tjatat och peppat (..... och svurit...... ibland!!) 4 ungar genom grundsskolan med godkänt avgångsbetyg.

Så vi har klarat första etappen som föräldrar till alla 4........... och  det har vi gjort med ett starkt G, tycker jag!!
Resten är  mer deras eget ansvar!!


Kommer du ihåg din avslutningsfest i 9-an???

Kommentarer
Postat av: syrran

Det är riktigt fina ungar ni har och i egenskap av fostermoster är jag väldigt stolt över dem!

2009-06-11 @ 10:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0