Deklarationen

Det är väl bra konstigt............att man alltid ska vara ute i sista minuten med deklarationen!!! Nu är det ju så enkelt att deklarera..........bara skriva under och skicka in, eller sms:a några siffror eller göra det på nätet...................Varför skickar man inte i det dagen efter man fått papprena!!
Annat var det förr då var det ju komplicerat.............(jajamen........... pensionärsvarning.....................igen!!!)

Min deklaration behöver jag inte tänka på längre, jag samdeklarerar ju med A som har egen firma och därmed har en revisor som sköter det.....tack för det........jag behöver bara skriva under!

Men ungarnas deklarationer skulle ju in vilket jag totalt glömt........... tills jag läste det i tidningen på måndagsmorgonen!! Så jag letade reda på papprena, hittade m och  minas med en gång...............men inte M:s. Jag letade överallt...........på alla möjliga och omöjliga ställen..............men hittade inte hans papper...........sen var jag tvungen att åka till jobbet.
 A fortsatte leta när han kom hem......... med samma nedslående resultat.
 Jag försökte få tag i skattemyndigheterna och deklarationservice, men där var det bara upptaget.............
När jag  kom hem 23.40 på kvällen  fortsatte jag leta.........man hade ju till kl24 på sig att lämna in!
 Jag rev loss ganska ordentligt och letade men de fanns inte....borta bara. Jag brukar alltid lägga de papprena på ett särskilt ställe men av någon anledningen hade jag inte gjort det, den här gången.............typiskt!!

Strax efter kl 24 gav jag upp..............det var väl bara att vänta på straffavgiften på 1000:- och ringa och be att få nya deklarationspapper morgonen därpå.........

Så nästa morgon ringde jag och med min mjukaste röst förklarade jag situationen.
Jag lämnade hans personnummer..............-Han behöver inte deklarera iår sa hon..............han har inte tjänat tillräckligt mycket under året!!!

ååååååååååååååååååååååååååhm.............. Han hade aldrig fått hem något deklarationspapper............................så mycket energi jag lagt ner alldeles i onödan!!

Altzheimers....... man kan ju drabbas av det i 40års åldern..............jag måste testa mig för det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0