Helgbilder

Har haft en go helg på Böda trots att vädret när vi åkte dit i onsdags var förfärligt!!
A och jag körde varsin bil, han tog bilen med hästtransporten........ och jag körde corvette!!
Vem har sagt att  Corvette inte är någon familjebil??
Här bevisas det motsatsen!!


Här är det packat: två stora frysväskor, en back läsk och fyra matkassar och lite småsaker som några par skor och jackor!!

 Det blixtade och ösregnade hela vägen dit, man såg blixtrar så tydligt, det blixtrade mot höger, vänster och rätt ner.
Stackars hästen w, vad fick han för första intryck av norra Öland!! Han fick som väl var vara inne i en box denna första oväders natten!!
Torsdagen var fin och vi satt ute i solen och latade oss, och blev solbrända,(på en helg i Böda blir man lika solbränd som en dag i Thailand konstaterade jag)
Men innan dess var vi och släppte ut w till sommarbetet, vi var ett helt gäng som åkte med för att titta på det.




De satte av i full galopp i den stora rymliga hagen!!

Och så var vi ju då fem modiga som badade


Det gick sakta att komma i vattnet


Desto mer bråttom hade vi upp!! Mot de värmande handukarna!!! Som vi strategiskt placerat alldeles vid strandkanten

 På kvällen hade vi kubbturnering ungdomarna, gubbarna och tanterna,


Ungdomarna förlorade........tanterna vann............yes yes yes............

Fredagen blev en riktigt regning eländig dag.........regnade nästan hela dagen.........mycket
...........jag gick en mini runda med hundarna och blev så blöt så det droppade från näsan........

Regniga dagar passar det bra att ha datan med sig........ här sitter syskonen Frosth d.ä med bilddagboken eller facebook eller nåt......
Det klarnade upp på kvällen.

På lördagen åkte vi från Böda A och jag till vårmönstring med Corvetteklubben, vi träffades vi rasta....... 41bilar........maffigt!!

Sen åkte vi  vackra småvägar till Mönsterås bruk där det var rundvandring,



 Vi åkte bla förbi vårt hus, synd att vi inte visste det då hade vi ju kunna satt upp corvetteflaggan i vår flaggstång!! Men vi kunde vinka till grannarna iallafall


Kossor och corvetter



På kvällen var vi tillbaka på Böda och hade tacokväll, ute med långbord och 20pers!!
 Sen ville ungarna ha revansch i kubb...........men resultatet blev detsamma!!
Så vi "tanter" är  regerande mästare............åtminstone till midsommar eller när det nu blir nästa kubbspel!!

i har gjort oss galna mellan varven i helgen, hon vaktar hela tiden när hon är ute och skäller på folk, hundar,kaniner och rådjur som inte tillhör "bödaflocken"!
 Jag vet inte vad vi ska göra.........A var färdig att flytta hem husvagnen........
Vi måste få en förändring innan sommaren då campingen ju är full av folk.............så nu har jag börjat använda skallkoppel............får se om det hjälper, jag kan ju inte gärna ha henne på hundpensionat varenda gång vi åker dit eller över hela semestern..............men vi löste en del med att sätta hundarna i bilen en stund på kvällen då var de tysta och inne i förtältet och husvagnen är de tysta, men vi vågar inte ha i inne i husvagnen för länge utan uppsikt, för då tuggar hon kanske sönder inredningen eller nåt och ur förtältet kan hon ju ta sig ur om hon skulle vilja!!
Någon som har ett tips?? Alla förslag emottages tacksamt!!

Jag fick åka hem lite tidigare än resten av familjen på söndagen, jag skulle börja jobba kl 16, hörde på nyheterna på toan (.........jaa radion är alltid på där!!) att det hade varit en olycka på Ölandsbron tidigare på dan, så jag tänkte ta god tid på mig och åka 2 timmar och en kvart innan jag började jobba. Jag kom iväg 2 timmar innan iallafall och det brukar bara ta 1 timma och 20min till jobbet från Böda, så jag hade gott om tid..............trodde jag.......

Allt gick bra, det var ett strålande väder och 21grader och jag körde nercabbat och njöt av dofter, ensamhet och fågelsång på vägen............tills jag kom till Algutsrum............ca2km från bron..............där tog det stopp......där stod det still............länge!!!

Det tog 50 minuter att köra 9km..................det var krypkörning av stora mått............men det är vacker utsikt från högbro delen............helt fantastisk.........om man inte haft tid att passa .............eller...... varit väldigt väldigt kissnödig!!! Går ju inte gärna att hoppa ur bilen och sätta sig i buske på Ölandsbron............... Jag fick nästan panik.........Jag trodde jag skulle dö............ja eller åtminstone förstöra skinnsätet..................
Jag var tvungen att stanna vid rasta när jag äntligen kommit över bron............trots att jag redan var en halvtimme försenad till jobbet..........men jag visste knappt om jag skulle klara att ta mig ur bilen och in på toan utan att det skulle ske en olycka...........men jag klarade det........och kom en halvtimme och 3 min försent till jobbet............men jag hade ringt och varskot min kollega om min sena ankomst och på jobbet var det lugnt och inget som hängde på mig............tackochlov

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0