Mobbing

Igår var det: Den stora "allamobbarmig" dagen!!

Det började redan när vi hämtade lille O, som vi skulle ta hand om under dagen eftersom  L och T jobbade. De var ute när vi kom och O kommer lyckligt rusande mot oss, jag böjer mig ner och sträcker ut armarna........han parerar min famn och rusar förbi mig......... till A.............till allas jubel..............förståss!! Jädra unge.........
Sen säger T -Nyckeln ligger där, men säg det till A också annars glömmer du bara bort det...................Jädra karl!!

Vi tog med oss O och åkte till svärmor och svärfars stuga med sjötomt där vi skulle fira svärfars födelsedag i efterskott. Det blev en riktigt mysig eftermiddag med god mat  och fint väder och promenad och hundbad och O fick uppmärksamhet från alla håll.
Jag hjälpte A:s syster Mi att skära grönsaker till maten och råkade säga -Jag är ju inte helt dum i huvudet................varför varför säger man så............varför lär man sig inte..............man vet ju att svaret blir...............-Är du inte...............sa Mi och lät väldigt förvånad...................Jädra männska!!
Inte ens från svärmor och svärfar slapp jag undan "mobbingen"............ näedå...........även de sa något.....som jag glömt nu men det handlade om stora fåglar tranor, hägrar, gamar och flamingos............men det var inte så fördelaktigt!! Vilka svärföräldrar!!

Och som en avslutning på dagen så fick jag en golfboll i bakhuvudet av m........ en fullträff fick hon in och hon skrattade så hon grät och fick med sig många i det skrattet, för alla såg träffen! Jädra unge!!  Men den var inte avsiktlig..........tror jag.......... och som väl var så var det en träningsboll i golfbollsstorlek, som såg ut som en innebandyboll ungefär,annars hade jag väl dött!!!
 Och vem skulle de mobba då!!
Tur att man har självförtroende..........och att jag vet att de tycker om mig........egentligen!!!
Efter att vi tillbringat en härlig våreftermiddag där åkte vi hem och O fick hjälpa A klippa gräset med "moffas tacktor" det tycker han om!!



O var helt underbart snäll hela dagen, inte ett pip, inte en tår, bara helnöjd och go................när inte mamma och pappa är med!!
Men han ville inte sova på kvällen...........man kan väl inte sova när älsklingsmorfar är där heller................Verkade han tänka!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0