Övningskörning

Apropå vad tiden går............. Anmälde idag min lilla  m till handledarkurs inför övningskörning............
4:de ungen på väg att få ge sig ut i trafiken!!! OMG !!! (betyder inte omgående här, utan Oh my God!)

Hon får inte börja övningsköra förrän i augusti,  men kurs kunde man gå på bara man fyllt 15år och 9 månader ,en snabb fingerräkning och jag räknade ut att när kursen är så är hon 15år, 9månader och 13dagar..........
Vi kan ju inte gå kursen i sommar, då jobbar hon på Böda och i augusti flyttar hon in på internat i Gamleby, så då kan vi ju inte gå den............så det fick bli nu!!



Det är 8-onde ungdomen jag är övningskörninghandledare för!! 4 hemma och 4 genom jobbet och av de som fullgjort sitt körkort har alla fått det på första försöket.......och fått behålla dem..........så något bra gör jag nog!!  Känner ni lite press nu M och m??
Jag är en ganska cool handledare, det är bara 2 gånger av alla gånger jag övningskört som jag blivit riktigt rädd!!

Men det är lustigt vilken skillnad det är............L fick många motorstopp och tog snäva kurvor, S körde som om han inte gjort något annat och fick  nästan aldrig motorstopp och M var något mittimellan och en del är livrädda för vägkanten och andra har varit för tätt inpå vägkanten, en del fegade med gasen andra lekte rallykalle..........

Kommentarer
Postat av: Markus (M)

jag känner ALLTID press på mig ang. körkortet....

2009-05-06 @ 21:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0