Regn




Det har inte regnat sen den 27mars (.......jag har en årskalender som jag fyller i!!),
2½månad sen..........inte undra på att det varit så torrt i skog och mark och inte konstigt att jag blev snopen när jag kom ut häromdagen och det hade regnat på natten, regnat mycket t.o.m och idag har det regnat lite också!!
Synd att jag inte var beredd på det............dynorna i trädgårdsmöblerna var ute............typiskt

Vårregn luktar såå gott, inte alls som otäck höst och vinterregn, konstigt.

Hela världen luktar gott just nu, vårt stora körsbärsträdsliknande träd hemma doftar ljuvligt, gullvivorna i trädgården doftar inte men är vackra ändå och snart står äppelträden och vårt kinesiska träd i full blom de med och sen kommer syrénerna och jasminen...........
Våren är verkligen full av både dofter och färger och nu har allting verkligen exploderat i växtlighet!!
Synd att man inte kan få med dofter och surret under de blommande fruktträden på bloggen!!
Och det är väl ett bra sätt att regna på.............regnar på natten och på vardagarna och så är det fint på helgerna.........kanon!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0