Regnväder

Idag regnar det ordentligt.......och det tycker jag är bra.............idag!!
För då kan jag med gott samvete sitta inne vid datan och släktforka och inte behöva tänka:  det är så fint väder så då kan jag väl inte sitta inne!!

Jag har jobbat hela helgen.......... 42timmar .........och då är man lite trött måndagen efter. Inte fysiskt trött ,för att jobba på behandlingshem är sällan fysiskt ansträngande, (det mest ansträngande jag gjort i helgen är väl att jag spelade fotbollssquash med killarna i en halvtimme eller slängde in ved i pannan eller slog flugor!!).
Men i huvudet blir man trött, av att man aldrig riktigt kopplar av, inte ens när man tittar på tv. Det är telefoner som ringer, föräldrar som hälsar på, konflikter man ska lösa,diskussioner, disneychannel på TV(det är nästan jobbigast...det är RIKTIGT tröttande för huvudet, jag blir sååå trött på alla pipiga skrikiga röster som alla låter likadant oavsett om det är Piff och puff eller Lili och Stitsch) och motivationsarbete att utföra och så sovande jour.....vilket skämt.... jag har mycket svårt att sova gott på jobbet!!

Hundarna blir också slöa av sånt här väder och de njuter heller inte så mycket av promenaderna, så idag blir det lugnt och skönt, huset för mig själv till framemot 18-tiden då  jag ska middagen klar och 3/4 delar av familjen är hemma, M tränar taekwondo idag så han kommer inte hem förrän senare.
Och jag har tagit morgonrunda med hundarna, varit och handlat och gått fm promenad med hundarna så nu ska jag sitta här ett par timmar................skööönt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0