Roadtrip

Det tog A och jag oss en i helgen, till Uppsala! Det var en kort trip bara 45mil, sist tog vi 90 och åkte till Sundsvall (och därimellan var vi iväg till Tyskland..............men då körde vi ju inte själva, då åkte vi buss så det gills inte)

Det var Mälardalens corvetteklubb som skulle ha träff och ville att vi skulle komma dit och sälja lite corvetteprylar.............det är ju A och jag som gör sånt i svenska corvetteklubben.............så då åkte vi dit.
Vi åkte redan vid 11.30 tiden på fredagen och hade bokat hotellrum i Uppsala där A:s gamla klasskompis  och facebook kompis är hotellchef.

Det är inte klokt vad många nyanser av grönt det finns..........Allt var så vackert på vägen man blev rent lyrisk, även om A muttrade och svor på "bromsklossarna" på vägen, de som ligger mitt i vägen och kör under hastighetsbegränsningen och  minsann inte tänker köra åt sidan och åt bilförarna som så fort de ser en vägkamera bromsar ner så de kör 20km mindre än vad  som är tillåtet..............

Vi kom fram vid 17.30 tiden. Hotellet såg verkligen inget vidare ut på utsidan..............mamma mia tänkte jag, vad är det här för skumt hotell............tråkiga betongväggar "dekorerad" med inte så fin graffitit............. Men jag försökte tänka att det nog är bättre inuti, man ska ju inte döma något (.......eller någon) efter utsidan!!
Och det var det, det var riktigt tjusigt............vi blev bjudna på öl och cider i baren och vi stod där och pratade en god stund med A:s gamla klasskompis, hon var sig lik men jag tror inte hon tyckte det om A...........och mig kände hon inte alls igen!! (men jag har alltid varit en grå mus som inte syns.......men vi har pratat, bott i samma samhälle, åkt skolbuss tillsammans och varit på samma fester då i slutet av 70-talet!! Jag har ett otroligt minne för ansikten och namn............det kan ibland bli jobbigt för jag kan känna igen gamla klasskamrater från lågstadiet.............men de känner inte igen mig!!)
 

När vi installerat oss på rummet tog vi en runda i Uppsala..........tittade på Pelle Svanslös stad, innan vi hittade en liten mysig grekisk restaurang där vi åt och njöt av god mat på en uteservering precis vid ån som rinner genom staden.
Det blev ingen pub runda............vi är nog för gamla för det........... utan efter mat och promenad var vi tillbaka på rummet, vi skulle ju upp redan kl 7 nästa morgon, ingen sovmorron inte.............men vi ville ju ha tid att njuta av hotellfrukosten!!!

Nästa morgon upptäckte vi att vi bodde granne med Carl Von Linnés trädgård




............och det hade regnat under natten och regnet hängde i luften...................nej......regn ville vi inte ha................vi skulle ju stå ute och sälja prylarna.............

Men regnet höll sig undan, tackochlov, så vi kunde stå ute och sälja klubbgrejorna, men blåste som attan gjorde det och kallt och ruggigt var det vid slottet i Skokloster där träffen var. Så jag fick köpa mig en klubbfleece och låna A:s extra strumpor (.......jag som aldrig använder strumpor efter 1maj...........det blev jättesnyggt...............eller iallafall annorlunda med svarta sockor i ballerina skor, men jag slapp frysa och det var ju huvudsaken)



Vi jobbade hårt från 10-14 och sålde massor............ för flera tiotusentals kronor så bilen var inte lika full på vägen hem!!
Vi var hemma och landade i tv-soffan vid 20-tiden.
Men det var en mysig resa och A uppskattade att ha mig med sig och det känns ju alltid bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0