Sysselsatt

Idag kan jag lätt hålla mig sysselsatt....och det är inte vid datan, den satt jag vid hela dagen igår och hittade en massa anfäder när jag släktforskade på nätet.
Det är så kul men tar sån tid.............
Min släkt är lättare att forska i än A:s.
På min sida har de fina namn som Hvass(som också stavas Vass, Vafs och Wass), Kammerof,Karsbom,Vild, Bergwall,Törnqvist, Thorn och Gävert, namn som sticker ut lite, medans på A:s sida heter de Persson, Jonsson, Carlsson och sånt...........och det finns MÅNGA som heter det!!!
Jag insåg igår att det är många som blivit riktigt gamla på farmors sida, det var flera både tanter och farbröder som blev närmre hundra och det måste ju vara ovanligt i slutet av 1800-talet och början på 1900-talet, (min farmorsmormorsmor Anna Karsbom dog 1905 och var då 90år) men  många barn dog av kikhosta och de äldre av lunginflammation eller "ålderdom", för det står i många fall vad de dog av.

Men det var igår det, idag har jag annat att pyssla med för imorron åker vi till Böda för att tillbringa helgen där och då ska det packas och planeras.
M
ska i helgen lära sig vad han ska göra i gatuköket i sommar, han jobbar torsdag, fredag och lördag och m ska flytta dit sin häst  (så den här gången är hennes packlista längre än min!!)och så kommer hon nog att umgås med pojkvännen vars familj ställer dit sin husvagn för säsongen nu.
Och så ska jag baka bullar, det är gott att ha med sig och att ha i frysen så här års och så ska jag plantera om några gullvivor som annars kommer att försvinna under altanen (de hinner väl blomma över innan de börjar bygga..... och då hittar jag ju dem inte!!)
Och så tvätta förståss och börjar det regna idag så är det väl mitt fel eftersom jag hängt ut tvätt!!

Koppla av får jag göra på Böda!!
Undrar om jag ska ta och ta ett dopp den här gången..................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0