Författardrömmar

har jag inte haft någonsin egentligen, trots att jag tycker om att skriva!
Mormor och moster har sagt till mig att jag borde skriva bok.............men jag vet inte vad jag ska skriva om har jag alltid svarat då.

Men härom natten (eller rättare sagt tidigt måndagsmorgon) när jag sov på jobbet (jag somnade inte förrän vid 3 tiden och hade ställt väckarklockan på 5.00 eftersom en av ungdomarna på jobbet praoar på ett bageri!!) Så drömde jag ett helt bokmanus om en liten pojke som var jagad, gömd och skyddades och i drömmen följde jag med från det han var bebis tills han var tonåring, jag var uppe på toa en gång och fortsatte sen drömma resten........... Kändes väldigt underligt!!
Så det första jag gjorde var att kolla så allt var väl med mormor (hon är iallafall 95år och ganska skröplig) men allt var som det är med henne. Skönt!

Så frågan är om jag inte ska försöka mig på att skriva en bok...........(jag kanske är den nya JK Rowlings!!Ja hon med Harry Potter ni vet!)
Det kan nog bli en ny blogg...........den ska heta Charlie!!
Jag återkommer mer om den.................kanske!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0